Vi har en forstue og ovenpå forstuen er der en balkon. Den har vi nu revet alt fra og skal bygge ind. Men jeg blev usikker på, hvordan jeg skal "skarve" videre på reglarne, der kommer op fra stueetagen. Hvad bør man tænke på. Sådan her ser det ud nu:
En hånd peger på en åbnet trægulvstruktur med isolering og kabler synlige. Der er et stykke sort underlagsmateriale og synlige skruer. Træplanker og isolering blottlagt under renovering, med træregler og utilstrækkelig isolering synlig gennem revner og huller i konstruktionen.

Dette er et forsøg i Sketchup på at genskabe det:
3D-tegning af konstruktion med reglar og en dør; viser detaljeret visning af bærende elementer i byggeri på en balkon over en farstu.

Det er altså 45x145, der kommer op nedefra, men som er udhugget for forstuens tagreglar og balkongens gulvregel. Reglarne ser ud til at slutte ca. 1 cm nedenfor selve gulvreglen. Kan man gøre følgende:
Sketchup-model af en balkonbygning med reglar og isolering synlige, illustrerer den strukturelle ramme ovenpå en forstue.
3D-sketch i SketchUp viser konstruktion af væg med reglar, herunder en opadgående 45x145 regel og en 45x95 hammarband, set ovenfra.

Lægger på en 45x95 regel som hammarband/syll(?) på dem opstigende reglar. Derefter fortsætter jeg med 45x145 op mod taget fra hammarband/syllen.

Læs lidt på denne side: https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/vaggar/ under "anslutning mod mellanbjälklag". Men kan ikke rigtigt oversætte deres tegning mod det, jeg har. De taler dog om kuldebroer. Skaber jeg en kuldebro ved at gøre sådan her?
Der er isolering mellem 45x45(spikregel) og mellem 45x145(hovedregel) samt lidt ekstraisolering indenfor, mest sandsynligt en 45x45 til.

Det er ikke en bærende væg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.