Har revet alle gulve op i stueetagen på sutteränghus, da det lugtede af isoleringen. Alt er tørt og fint bortset fra de gamle fjernede sømregler, der var trykket ned i pladen.
Væggene er isolerede med en luftspalte mod betonen og har stået sådan i 55 år uden nogen fugt eller nogen skimmel på de træregler, der er synlige i det mindste. Har taget et par huller op i gipsen på indersiden og isoleringen er fin samt også masonitepladen, der holder isoleringen væk fra betonvæggen. Betonen er luftet originalt med vp-rør ca. 1 m mellemrum øverst på væggen udefra.
Nu skal der snart monteres nivellgulv samt skiftes imprægneret sål på indvendige vægge, så spørgsmålet er, om det er værd at bygge ydervægge om mod betonen eller bare lade det være, da det åbenlyst har fungeret i 55 år.
Ellers skal jeg rive alle de vægge og sætte regler op med plader og skippe isoleringen. Så bliver det koldt inden jeg drænerer og isolerer med type isodrän i fremtiden.
Har revet alle gulve ud i underetagen på skrånende hus da det lugtede af isolering. Alt er tørt og fint undtagen de gamle fjernede sømregler der var trykket ned i betonpladen.
Væggene er isoleret med en luftspalte mod betonen og har stået sådan i 55 år uden nogen fugt eller noget skimmelsvamp på de synlige træregler i det mindste. Har lavet et par huller i gipsen på indersiden, og isoleringen er fin, samt også masonitpladen, der holder isoleringen væk fra betonvæggen. Betonen er luftet originalt med VP-rør ca. 1 m afstand øverst på væggen udefra.
Nu skal de snart montere nivågulv samt skifte imprægneret sålbænk på indervægge, så spørgsmålet er, om det er værd at bygge ydervægge mod betonen om, eller blot lade det være, da det tydeligt har fungeret i 55 år.
Ellers skal jeg rive alle de vægge ned og bygge op med plader og plader og droppe isolering. Så bliver det koldt, før jeg dræner og isolerer med typisk isodrän i fremtiden.
Hvad ville I have gjort? [billede]
Jeg ville lade det være, hvis det har fungeret indtil nu. Er vel unødvendigt at skifte det, som ikke er i stykker bare for det?
Ja lidt sådan jeg føler. Det bliver sværere at skifte vægge efter at gulvene er installeret dog. Men jeg fortsætter nok med væggene, så får man skære op en gang fremover og kontrollere.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.