Hej
Jeg har en tanke om at bygge en udtræksskuffe under verandaen. Der skal jeg kunne opbevare nogle ting såsom ski etc. Problemet er, hvordan man skal bygge den.

Maxdybden på skuffen er 2,60 m

Findes der nogen rulleskinne eller lignende, som passer til at lave en skuffe? Den skal være udendørs

Kan man forestille sig en anden konstruktion? Tips modtages taknemmeligt

/Erik

Skinneskber til skydedøre, som er lidt mere robuste (f.eks. til garage og skurformål), findes normalt i de fleste store byggemarkeder eller kan bestilles. To sådanne kombineret med en passende kasse konstrueret med f.eks. forskallingskrydsfiner eller en passende hård robust plade kunne nok bruges. Hvis du er tilfreds med en løsning, hvor du skal holde fronten op på kassen og lade bagenden glide på skinnerne, bliver konstruktionen rigtig enkel. Hvis du ønsker en kasse, der glider helt ud, bliver det lidt mere komplekst, og ikke alle skinner vil fungere.

Et andet alternativ er at lave to egne "skinner" i træ og montere hjul lignende disse på kassen. På den måde står kassen på fire hjul og ruller på to baner ved siderne. Jeg havde en mindre variant af dette under arbejdsbænken engang, og det fungerede helt ok.

Smarte forslag. Tak
men begge varianter indebærer, at man skal holde i fronten, eller tænker jeg forkert?

Det er altid et problem at "holde op fronten", sæt et solidt håndtag der.

Protte

Skal du slippe at holde fronten oppe, tager du nok et par teleskopskenner, og spørgsmålet er vel, hvor meget du tør belaste det med derefter. Det du kan tjekke med er firmaer, der laver bilindretninger til håndværkerbiler eller lignende.

Nu ved jeg jo ikke, hvordan det ser ud ved din veranda, men hvis det er muligt, ville jeg lave en stor kasse på hjul og simpelthen lade den stå på jorden.

Det er jo spørgsmålet, hvor meget man vil trække ud, skal hele kassen ud, må man have teleskopskenner og så gælder det, at det holder.
På filmen bliver det måske 70 - 80 % udtræk, omtrent som en normal kommode. Hvis mandens ven sætter sig på kanten af kassen, kan det blive en spruttende lyd, omtrent som når plywood brister.

Protte

Godt link JPW. Det der burde kunne fungere udmærket

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.