Hej,
Jeg skal bygge en butiksstand, hvor selve grunden/skelettet vil være en EUR-palle, og på langsiden af denne vil jeg fastgøre en form for byggeskive, der skal fungere som væg. Derefter skal dette males, pyntes og dekoreres. Det skal stå indendørs.
De fleste skiver er jo lige så brede som pallen er lang, og højden/længden ca. 2,5 m, hvilket bliver perfekt.
Men hvilket materiale skal jeg vælge? Hvor tykt? Og hvordan skal jeg fastgøre væggen til pallen, så det holder og uden at det vælter? Løsningen skal gå hurtigt og være så enkel, at man kan klare det, selv hvis ens eneste erfaring med byggeri er at montere IKEA-møbler.
Jeg skal bygge en butiksstand, hvor selve grunden/skelettet vil være en EUR-palle, og på langsiden af denne vil jeg fastgøre en form for byggeskive, der skal fungere som væg. Derefter skal dette males, pyntes og dekoreres. Det skal stå indendørs.
De fleste skiver er jo lige så brede som pallen er lang, og højden/længden ca. 2,5 m, hvilket bliver perfekt.
Men hvilket materiale skal jeg vælge? Hvor tykt? Og hvordan skal jeg fastgøre væggen til pallen, så det holder og uden at det vælter? Løsningen skal gå hurtigt og være så enkel, at man kan klare det, selv hvis ens eneste erfaring med byggeri er at montere IKEA-møbler.
Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 3 141 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 3,141 indlæg
Er den fritstående, vil den jo selvfølgelig tippe ret hurtigt. Du skal have støtte eller forankring. Men dette er jo selvfølgelig helt indlysende. Hvad angår valget af plade, ville jeg vælge den billigste.
Skal pallen ikke forankres, så har du brug for en solid mængde ballast, for at den ikke skal kunne vælte.
Du vil have brug for at stive de fleste plader på markedet for den højde.
Skal du kunne flytte pallen, og i så fald med hvilke typer af trucks? Fra både kortside og langside?
Hvordan skal den dekoreres?
Du vil have brug for at stive de fleste plader på markedet for den højde.
Skal du kunne flytte pallen, og i så fald med hvilke typer af trucks? Fra både kortside og langside?
Hvordan skal den dekoreres?
Jeg ved ikke med sikkerhed, om den vil være fritstående eller stå op ad en eksisterende væg (eller om det bliver forskelligt i forskellige butikker), så jeg har brug for at finde en god løsning i begge scenarier. Men står den op ad en væg, bliver det jo enkelt, da kan den fastgøres der i stedet for/også. I værste fald må det være et krav.
Når den først er på plads, skal den ikke flyttes.
Den vil blive belastet med 20-30 kg, men der er ingen garanti for, at alt det bliver stående hele tiden.
Jeg overvejede, om man enkelt kunne tynge pallen ned og montere pladen bagefter. At afstive den er nok for kompliceret.
Når den først er på plads, skal den ikke flyttes.
Den vil blive belastet med 20-30 kg, men der er ingen garanti for, at alt det bliver stående hele tiden.
Jeg overvejede, om man enkelt kunne tynge pallen ned og montere pladen bagefter. At afstive den er nok for kompliceret.
Klik her for at svare