Hej. Jeg har bygget vores "pizzeria bue" om, som fandtes i stuen, da vi købte huset. Jeg har lavet en traditionel "firkantet åbning" og skal nu købe dørkarme. Regeltræet, der blev brugt, er 45x70 og 10mm spånplader. Åbningen bliver altså 90mm tyk. Nu til problematikken, de eneste dørkarme, jeg kan finde, er 80, 95, 110mm. Er der ikke nogen i 90mm? Hvordan ville I have gjort?
du monterer den, så den flugter med væggen fra den ene side. På den side er det bare at montere foder som normalt.
på den anden side monterer du en salning på 10mm +- nogle mm, væggen er sikkert ikke lige.
derefter monterer du foder mod det som normalt.
på den anden side monterer du en salning på 10mm +- nogle mm, væggen er sikkert ikke lige.
derefter monterer du foder mod det som normalt.
Aha! Tak for tipset. Men som jeg forstår det med omfattningen jeg har fundet, er hjørnerne runde, hvilket gør, at de ville blive en mærkelig samling.A Aunty sagde:
Eller også tager du en på 95mm og høvler ned 5mm. Eller justerer fejlen, så det ikke kan ses, når foderne er på plads.
du trækker foderet lidt ind i omfånget, så du får en anvisning.K Kallskuret sagde:
bliver meget pænere, det er svært at få noget til at se pænt ud, hvis de skal lige nøjagtig.
Klik her for at svare