Hej. Jeg har bygget vores "pizzeria bue" om, som fandtes i stuen, da vi købte huset. Jeg har lavet en traditionel "firkantet åbning" og skal nu købe dørkarme. Regeltræet, der blev brugt, er 45x70 og 10mm spånplader. Åbningen bliver altså 90mm tyk. Nu til problematikken, de eneste dørkarme, jeg kan finde, er 80, 95, 110mm. Er der ikke nogen i 90mm? Hvordan ville I have gjort?

Du skal ikke beklæde spånet med gips? skulle have brugt 95 da det er pænere at det rår lidt i stedet for helt jævnt med pladerne hvis du ikke skal have foder.

Stefan N Stefan N sagde:
Du ska ikke klæ spånet med gips? skulle have valgt 95 da det er pænere at det rår lidt i stedet for helt jævnt med pladerne hvis du ikke skal have foder.
Væggene er tapetseret så det er ikke en mulighed desværre. Foder derimod skal anvendes.

A
K Kallskuret sagde:
Væggene er tapetserede, så det er desværre ikke en mulighed. Fodpaneler derimod skal bruges
du monterer en omfatning som er 80mm, udjævner falsen og så monterer fodpaneler

A Aunty sagde:
du monterer en omfatning som er 80mm, saler på smygen og så monterer foder
Forstår ikke helt hvordan du mener. Åbningens bredde er 90mm. 2 spånplader samt regel. Hvordan monterer jeg en omfattning på 80mm da?

A
du monterer den, så den flugter med væggen fra den ene side. På den side er det bare at montere foder som normalt.

på den anden side monterer du en salning på 10mm +- nogle mm, væggen er sikkert ikke lige.
derefter monterer du foder mod det som normalt.

A Aunty sagde:
du monterer den så den flugter med væggen fra den ene side. På den side skal du bare montere foder som normalt.

på den anden side monterer du en karm på 10mm +- nogle mm, væggen er sikkert ikke lige.
derefter monterer du foder mod det som normalt
Aha! Tak for tipset. Men som jeg forstår det med omfattningen jeg har fundet, er hjørnerne runde, hvilket gør, at de ville blive en mærkelig samling.

Eller også tager du en på 95mm og høvler ned 5mm. Eller justerer fejlen, så det ikke kan ses, når foderne er på plads.

A
K Kallskuret sagde:
Aha! Tak for tippet. Men som jeg forstår det med omfånget jeg har fundet, er hjørnerne runde, hvilket gør, at der ville blive en mærkelig samling
du trækker foderet lidt ind i omfånget, så du får en anvisning.
bliver meget pænere, det er svært at få noget til at se pænt ud, hvis de skal lige nøjagtig.

A
D Daniel 109 sagde:
Eller også tager du en på 95mm og høvler ned 5mm. Eller udjævner fejlen, så det ikke ses, når listerne er på plads.
eller bruger et klæbefor, der er mange løsninger

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.