Hej
Den tidligere ejer har sænket side by side køleskabet ind i væggen. Så der er kun et lag gips og 92 cm mellem disse reglar. Dette var måske OK, da der var vævtapet i badeværelset, men nu vil jeg helbeklæde dette badeværelse. Hvad skal jeg gøre? Kan jeg sætte en plade ovenpå gipsen, så den bliver tilstrækkelig stiv, eller skal jeg forstærke hele væggen? Jeg vil ikke have, at køleskabet skal stikke ud i køkkenet. Vil det række med en 2 tomme 2 regel og gips, hvis jeg reglar tæt? Jeg vil helst ikke gøre en i forvejen lille toilet endnu mindre.

Sammenfattende, findes der nogle plader, man kan sætte fliser på, når man kun reglar 90 cm cc?
 
Hej
Det nemmeste er at tage gipspladen ned og sætte kottlingar (dvs tværregler) med cc 300 mellem dine 2 regler. Sæt derefter dobbelt gips, hvor du limer gipspladerne sammen. Hvis dine regler er af tilstrækkelig dimension, burde du få tilstrækkelig bøjningsstivhed på denne måde

Kullamannen
 
Og nej, der findes ingen skiver, der klarer 900 c/c.
 
Hmmm
Vil helst ikke tilføje for meget. Er 45 kotlingar nok?,

Eftersom køleskabet har brug for plads bagud, kan jeg ikke sætte kottlingar inde i hullet.

Hullet som er 90 cm bredt ca 1800 højt. Jeg overvejer at købe gulvspånplader på 22mm, kløve dem på midten og sætte dem horisontalt på reglerne ved siden af skabet. Så sætte gips udenpå dette, det burde give tilstrækkelig bæreevne.
I bunden ligger også en 45x70 som skal give stivhed, vil lave en tilsvarende i overkanten. Så skal jeg alligevel åbne væggen og trække rør, tænker så at sætte en ekstra regel, hvor der er mere end 45 mellem reglerne. tilføje resten med 22. Så burde det være nok med et lag gips ovenpå dette. Jeg ved, at det føles fjollet, at jeg centimetrer, men det er som sagt allerede et lille badeværelse.

Ellers er 45x45 regler nok, hvis man regler dem cc45 og et lag gips?
 
Har du tjekket med fx Gyproc, der fremstiller gipspladerne? De kan jo have nogle tips
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.