Jag ska putsa en "förrådsbunker" som har 17 kvm, där ytan är av en grövre betong. Jag vet att det finns ett speciellt namn på betongen men jag kommer inte på det just nu. Jag är i tankebanorna att putsa 10mm (då ytan är rätt ojämn) och har följt en uträkning jag inte är bekant med, och jag tänkte använda denna säcken från byggmax. Alternativt är att använda Fasadbruk från beijers eller att köra på putsbruk, även den från beijers. Jag använde mig av en formel som en användare tipsade om tidigare i liknande tråd, och kom fram till följande:
jag har räknat ut att jag behöver 13 säckar för 17 kvm med 10 mm lager puts, vad säger ni?
jag har räknat ut att jag behöver 13 säckar för 17 kvm med 10 mm lager puts, vad säger ni?
Nu afhænger det nok af, hvor dygtig man er (jeg er amatør, men jeg har dog pudset op et par 100 kvadrat af forskellige slags i karrieren i.a.f.). Skulle til og pudse en del af soklen på en stald hos mine forældre, det var slet ikke specielt sjovt. Betonen var meget glat efter forskallingsfiner, og gulvet var støbt med ret stærk beton, fyrene der leverede sagde noget i stil med "Nåh ja, rigtig bro-beton skal det være også", for at det skulle tåle slidagen i stalden ordentligt.
Summen af det hele var, at det næsten blev som at pudse på en glasplade, prøvede og primede et stykke men det blev næsten endnu værre, sugede absolut ingenting og mørtelen havde meget svært ved at fæstne på den blanke overflade. Siden da har jeg taget det lidt roligt med vanding og priming, når jeg pudser på beton, i.a.f. så længe betonen er relativt ny/af højere kvalitet.
Summen af det hele var, at det næsten blev som at pudse på en glasplade, prøvede og primede et stykke men det blev næsten endnu værre, sugede absolut ingenting og mørtelen havde meget svært ved at fæstne på den blanke overflade. Siden da har jeg taget det lidt roligt med vanding og priming, når jeg pudser på beton, i.a.f. så længe betonen er relativt ny/af højere kvalitet.
Klik her for at svare