Vi skal bygge en kvist på vores rækkehus og har fundet en konstruktionsplan, der passer perfekt til det, vi havde tænkt os. Problemet er, at U-værdien på tag og væg er for høje. Jeg har forsøgt at bruge de programmer, som der linkes til her på byggahus, men jeg bliver ikke klogere. Jeg kan bare ikke få det til at passe. Er der nogen, der har tid og lyst til at kigge på konstruktionsplanen og komme med tips til, hvad vi kan justere, så vi kan opfylde kravene til U-værdi? :)

Hvad er grænseværdien i Sverige?
(Hvis vi nu tager 'punktuelle' værdier:) Her i Schweiz er det 170 mW/m² °K (men som svensk vil man jo anvende C, som jo er samme skala) ved nybyggeri, 270 mW/m² °K ved renovering og 200 mW/m² °K for at få tilskud.

Får jeg værdierne så kan jeg regne på det. I afventning så kigger jeg på disse konstruktioner...kommer snart...

Her.
Nu tog jeg i eksemplet Rockwool mineraluld, med en lambda på 36 mW/m °K, hvilket er et almindeligt middel, og jeg har for mig, at man finder Rockwool i Sverige. Træuld er jo pænere, men formentlig er priserne også i Sverige fløjet i vejret?
Du har altså U-værdierne 180 mW/m² °K i taget og 170 mW/m² °K i væggen. Rækker det virkelig ikke?

Ja, og som station meteo har jeg Basel, jeg orker ikke at grave en svensk station frem, især ikke til et gratisjob, men årsmiddel her er kun ca. 1 °C varmere (end min hjemby, før udvisningen, Stockholm)

Senest redigeret:
øj, det skulle vist være KVC, ikke KMC, men det må vel være ligemeget.

Tusind tak for hjælpen, det gik vejen!:D(y)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.