16,728 læst ·
35 svar
17k læst
35 svar
Bremse nedfældet luge som er ret tung
Medlem
· Blekinge
· 12 263 indlæg
En irrelevant sammenligning. Ingen bestrider at hævearmseffekt findes men ikke i denne applikation. Tag en plade og fastgør to øjer ved den halve kortside. Løft op så er kraften lig pladens vægt, intet andet.L Liteavvarje sagde:
Fjeder lige op giver 6 kg per stk, hvis placeret midt på kortsiden (linjen mellem sidofæstene går gennem massemidtpunktet). 45 graders hældning på fjedrene i forhold til pladen i udfoldet tilstand, burde vel så give 1,4 *12/2 dvs. ca. 8,4 kg/st ------ eller?
Du har nok bedre styr på udregning end jeg, det kan nok være rigtigt det du sigerHasseTeknik sagde:
Medlem
· Blekinge
· 12 263 indlæg
Mener du, at gasfjedrene jeg har (12kg stk.) burde fungere, hvis de monteres anderledes?HasseTeknik sagde:
Medlem
· Blekinge
· 12 263 indlæg
Hvordan har du monteret dem?
Den virker god, men inden du skruer eller borer, så tjek hvad der sker med dæmperne,J janerik12 sagde:
det kan blive lidt tricky at få dem til at blive hængende, sæt dem så langt op på lågen som muligt med hensyn til længden, så du kan se, at de klarer det, hvordan du får det til er svært at sige, hvis det ikke virker kan du returnere dem.
Problem er altid sjovt at løse, man bliver unægtelig nysgerrig på, hvad det handler om, om løsningen skal være æstetisk tiltalende, eller om et mere industrielt udseende kan accepteres?
Mit forslag er, om det er muligt enten at skifte lugen ud med et lettere materiale eller modificere den, så den i stedet bliver sidehængt. Kan det lade sig gøre?
Mit forslag er, om det er muligt enten at skifte lugen ud med et lettere materiale eller modificere den, så den i stedet bliver sidehængt. Kan det lade sig gøre?
Desværre er modifikation af lågen ikke muligt.S Snål-Jocke sagde:Problem er altid sjovt at løse, Man bliver uden tvivl nysgerrig på, hvad det handler om, om løsningen skal være æstetisk tiltalende, eller om et mere industrielt udseende kan accepteres?
Mit forslag er, om det er muligt at enten skifte lågen til noget lettere materiale eller modificere, så den i stedet bliver sidehængt. Kan det lade sig gøre?