Jeg er i gang med at udvide min virksomhed (mosteri/ciderbryggeri) og har købt en 20' container. Den står ca. 1,5 m fra min lade. Mellem laden og containeren skal der bygges et lille tag, og rummet skal bruges som opbevaring af haveværktøj. Uden for containeren (til venstre på billedet) vil der blive placeret et "lille" elværk på 100 Kva. Dette skal også have et tag og metalvægge som vejrsikring. På grund af forsikringsreglerne for min landbrugsejendom må jeg ikke have et tag, der går fra laden og hele vejen ud over elværket, medmindre jeg brandklassificerer ladevæggen til EI60, hvilket ikke er aktuelt. Jeg har fået godkendelse til at have et tag der går fra laden til venstre side af containeren og derefter et separat tag fra containeren og ud over elværket.
Nu er jeg gået i stå i forhold til, hvordan jeg praktisk skal bygge disse tage. Især hvordan jeg får taget over elværket til at være brandtæt mod containeren.
Et alternativ er at bygge, som jeg har tegnet på et af billederne. Sort er metaltag (type bølgeblik) og rød er en metalvinkel, der løber langs hele containeren og forhindrer flammer i at nå op til det andet tag. Jeg tror spontant, at denne løsning bliver dyr, og jeg overvejer derfor at købe en container mere, som jeg kan placere elværket i. Omkostningerne for en ekstra container er ca. 23000 inkl. moms.
Kom med forslag til løsninger, kreative og skøre modtages med tak!