hej
Nogen der ved mere om, hvordan man opfylder EI60
Jeg undrer mig over, om brandgips kan bruges i et udestue, der er uopvarmet og ikke fuldt isoleret.
Alternativet er træ og i så fald OSB. Kan man bygge en enkel regnet væg uden isolering og opnå 60 minutters kravet? Det er sandsynligvis dobbelt plader på hver side, men i hvilken tykkelse?
Mvh
Nogen der ved mere om, hvordan man opfylder EI60
Jeg undrer mig over, om brandgips kan bruges i et udestue, der er uopvarmet og ikke fuldt isoleret.
Alternativet er træ og i så fald OSB. Kan man bygge en enkel regnet væg uden isolering og opnå 60 minutters kravet? Det er sandsynligvis dobbelt plader på hver side, men i hvilken tykkelse?
Mvh
Interessant.
Antager at man klarer sig med en plade på hver side?
Ser ud som dobbelte plader a 12mm for 60 minutters.
Siden 6 her
https://www.cembrit.se/media/2038044/brandguide_2019-02-19_v2_3.pdf
EDIT:
Ser at det kan springe op i pris dette med ca 12 plader for en væg. Det må blive betydeligt billigere med OSB kan jeg synes.
Antager at man klarer sig med en plade på hver side?
Ser ud som dobbelte plader a 12mm for 60 minutters.
Siden 6 her
https://www.cembrit.se/media/2038044/brandguide_2019-02-19_v2_3.pdf
EDIT:
Ser at det kan springe op i pris dette med ca 12 plader for en væg. Det må blive betydeligt billigere med OSB kan jeg synes.
Senest redigeret:
M Murdoc12 sagde:hej
Nogen der kan mere om hvordan man opfylder EI60
Undrer om brandgips kan bygges i et udestue, der er uopvarmet og ikke fuldt isoleret.
Alternativet er træ og i så fald osb. Kan man bygge en simpel regelvæg uden isolering og opnå 60 minutters kravet? Det er sandsynligvis dobbelte plader på hver side men i hvilke tykkelse?
Mvh
Hej! Hvordan løste du det? kan du dele præcise lag fra indersiden til ydersiden?M Murdoc12 sagde:hej
Nogen der kan mere om hvordan man opfylder EI60
Undrer om brandgips kan bygges i et udestue, der er uopvarmet og ikke fuldt isoleret.
Alternativet er træ og i så fald osb. Kan man bygge en simpel regelvæg uden isolering og opnå 60 minutters kravet? Det er sandsynligvis dobbelte plader på hver side men i hvilke tykkelse?
Mvh
Klik her for at svare