Vi lyttede med stor interesse til debatten om Byggfuskerne på TV-4, som blev sendt efter det første indslag om lykkeriddere og bedragere, der forsøger at snyde intetanende husejere.
I indslaget nævnte en af deltagerne, at der var stor risiko med fugeskum, da man (hvis vi opfattede det rigtigt) kun havde et par minutter til at evakuere huset, hvis det begyndte at brænde.
Det lyder jo meget urovækkende, hvis det er sådan, eftersom fugeskum bruges overalt i dag til at fylde trækhuller og andre rum, der skal tætnes.
Findes der nogen erfaring omkring dette?
Undrer to nysgerrige husprojektmagere.:O:O
I indslaget nævnte en af deltagerne, at der var stor risiko med fugeskum, da man (hvis vi opfattede det rigtigt) kun havde et par minutter til at evakuere huset, hvis det begyndte at brænde.
Det lyder jo meget urovækkende, hvis det er sådan, eftersom fugeskum bruges overalt i dag til at fylde trækhuller og andre rum, der skal tætnes.
Findes der nogen erfaring omkring dette?
Undrer to nysgerrige husprojektmagere.:O:O
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/18105 - Säkerhetsdatablad Fogskum.pdf
http://www.dahl.se/vd/306246.pdf
Tilsyneladende ekstremt brandfarligt og afgiver dårlige gasser, når det brænder....
Måske skulle man tage og teste det på et stykke.
http://www.dahl.se/vd/306246.pdf
Tilsyneladende ekstremt brandfarligt og afgiver dårlige gasser, når det brænder....
Måske skulle man tage og teste det på et stykke.
Senest redigeret:
Brandfarligheden kommer nok mest fra de opløsningsmidler, der bruges til skummet, når det er i flasken, så at sige. Tørret og hærdet skum brænder sandsynligvis ikke lige så eksplosivt.
Ja det er derfor det findes ikke brandfarligt skum hos "rigtige" producenter som sikaflex og bostik mf, køber man billigt byggmax og biltema skrammel så er det sandsynligvis billigere fordi det er en dårligere/farligere produkt..
Som sædvanligt så får man hvad man betaler for helt enkelt.
Som sædvanligt så får man hvad man betaler for helt enkelt.
Prøvede lige en lille smule hærdet fugeskum fra Biltema. Det brændte godt, men ikke præcis eksplosivt. Som tørved cirka. Min amatørmæssige vurdering er, at det ikke har nogen afgørende betydning i et hus med kutterspån i vægge og bjælkelag, dvs som i mit.....
///j
///j
Klik her for at svare