Vi har for nylig købt hus, af forskellige årsager er der nu opstået en revne i datterens nymalede værelse. Den går fra gulv til loft og er cirka 5 mm bred. Det er bygget med spånplader og revnen er imellem disse. Vi vil sandsynligvis tætne med silikone og derefter sætte en pæn hvid bræt (værelset er hvidt) langs revnen. Nu har jeg brug for hjælp til, hvad man kan gøre for sjovt med dette bræt.

Nogle tanker jeg har er:

kroge (men datteren er kun 2, så hun vil jo ikke kunne bruge alle)

tøjklemmer til at hænge tegninger og billeder i

male med en flot skabelon.

men jeg vil have flere tips! ingen af disse føles lige i øjet.

Silikone er nok ikke en god idé, hvis du vil kunne male over på et tidspunkt eller få noget til at fæste over fugen.

hvad skal jeg bruge så? spartelmasse vil jo bare revne igen når det bevæger sig.

Jeg ved ikke sikkert, om det går at holde sammen tørkesprækker med (se min tråd her ved siden af om tørkesprækker), men latexfog plejer at kunne males over. Jeg har købt en til maritim brug egentlig, da denne skal klare de største bevægelser. Jeg har kun brugt den på altangelænderet endnu, og der kunne den males over med alkydoljefarve i hvert fald.

http://www.byggahus.se/forum/byggma...orksprickor-i-vaeggar-pa-nybyggt-traehus.html

Senest redigeret:
Måske kan du lave brættet til en sådan "så lang er jeg-målingsbræt"? Mål op og tegn alle centimeterne ind, efterlad plads til at kunne skrive dato osv.

Jeg glemte at sige, at jeg har malet med vandbaseret maling på latexfog. Det fungerede også fint, så jeg tror ikke, at malertypen spiller en rolle – men spørg i farvehandlen for en sikkerheds skyld.

Senest redigeret:
okay, latexfog er bedre...

en måleplade er jo en rigtig god idé! spørgsmålet er bare, hvad jeg skal gøre længere oppe, føles ikke som om hun vil måle sig og skrive, når hun er 15... :)

Nej, hun vil måske ikke fortsætte med at måle da. I hvert fald ikke skrive, så alle kan se, at hun stadig synes, det er sjovt ;-) Men du kan jo lave en "ting" ud af at udfylde centimeterne helt op til loftet. Måske kan du tilføje lidt sjov info i stil med "så høj er en fuldvoksen indisk elefant/kamel/elg/ren". Hvis hun synes, det er kedeligt, når hun er 15, kan man jo altid male over (eventuelt gemme småbørnsårenes vækst af nostalgiske grunde) og sætte kroge eller hvad der nu passer på den øvre del da.

Hvis revnen skal skjules med en bræt, hvorfor så bekymre sig om revnen nedenunder? Lister sætter man ofte mellem murstock og væg netop for at revner skal kunne eksistere og bevæge sig uden at være synlige.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.