Halløj, har søgt men ikke fundet noget i lige dette emne.

Jeg ville sætte en hylde op i gangen og forudsatte, at det kun var dobbeltgips, men efter jeg borede det første hul til expanderen ser jeg, at der er en OSB bag gipspladen. Hvilket i sig måske er godt, derimod mindre godt, at jeg nu har boret et 10mm hul.

Hvad gør jeg nu?
1.) Bør jeg flytte hyldeknægtene nogle centimeter og spartle hullet, jeg har boret?
2.) Eller skal jeg bore igennem OSB-pladen også og sætte tripelexpander? Eller lyder dette helt galt?

Jeg vil gøre så lidt indgreb på væggen som muligt og stadig få hattehylden til at sidde, hvor den skal.

3.) Mon ikke det bør holde med almindelig træskrue, når det er dobbeltgips + OSB? Hylden er 120 cm bred, normal hattehylde.
 
Skru op hylden med almindelige træskruer.
Billigere, mindre huller den dag du har brug for at flytte den og holder garanteret lige så godt.
Et tip, selvom det er en gipsvæg, prøv altid med en skrue først, inden du borer til en mollyplugg.
Det kan jo være, at du rammer en regel, og så sparer du lidt besvær med mollypluggen:)
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Sæt dubbelexpander i hullet, kør træskrue for resten.
Har du kun boret igennem gipsen, kan du i øvrigt sætte træskrue der også, med eller uden spartling afhængigt af om konsollen dækker hullet.
 
  • Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.