5,730 læst ·
7 svar
6k læst
7 svar
Bore i loftbeton, virker slagboremaskine? - nybyggeri
Skal montere gardinskinne.
Bor i nyproduktion som var færdig i år, 2021. Jeg undrer mig om slagboremaskinen (Bosch Professional GSB 13 RE) klarer at bore hul i betonloftet.
Funker slagboremaskinen mon, eller vil det blive et mareridt at bore hul? Har ingen erfaring med at bore i beton.
Bor i nyproduktion som var færdig i år, 2021. Jeg undrer mig om slagboremaskinen (Bosch Professional GSB 13 RE) klarer at bore hul i betonloftet.
Funker slagboremaskinen mon, eller vil det blive et mareridt at bore hul? Har ingen erfaring med at bore i beton.
Alle som har stødt på umulig beton i flerfamiliehuse forsøger at anvende en slagboremaskine. Det er i mange tilfælde svært, og det ender med, at man ødelægger boret i stedet.
Når man bruger en borehammer, er det i stedet som at bore i smør.
Fx GBH 2-26 med SDS-chuck.
Når man bruger en borehammer, er det i stedet som at bore i smør.
Fx GBH 2-26 med SDS-chuck.
Jeg forstår, undrede mig over, om det skyldtes, at nogle brugte slagboremaskiner, der simpelthen var for svage, eller at man havde den forkerte type bor. Ville helst købe en type boremaskine, som man kunne genbruge (f.eks. skrue huller til billeder), men det lader til, at det er bedst, at jeg lejer en borehammer fra Bauhaus i stedet.MathiasS sagde:
Alternativt denne borehammer: Borehammer Cocraft HR710 | Clas Ohlson for 899kr. Er denne tilstrækkelig god? Helt ok pris, kommer til at koste 200kr at leje ellers.
Ja den er i hvert fald på papiret tilstrækkelig stærk. Derefter, hvis det er nødvendigt, kan du supplere med en skruetrækker, som du skruer og borer alt andet med.
Jeg ville dog hellere købe en
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2359904_-gbh-2-26-professional-bosch.html
men hvis behovet kun er en lejlighed, så er det nok mere rimeligt med noget fra Clas.
Jeg ville dog hellere købe en
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2359904_-gbh-2-26-professional-bosch.html
men hvis behovet kun er en lejlighed, så er det nok mere rimeligt med noget fra Clas.
Køb denne:
https://www.amazon.se/Bosch-Professional-borrhammare-borr-Ø-betong/dp/B00469BDXY
Er en kvalitetsmaskine fra Boschs håndværksserie.
Den vil leve længere end dig og vil uden problemer kunne løse dine loft og vægproblemer i lejligheden.
https://www.amazon.se/Bosch-Professional-borrhammare-borr-Ø-betong/dp/B00469BDXY
Er en kvalitetsmaskine fra Boschs håndværksserie.
Den vil leve længere end dig og vil uden problemer kunne løse dine loft og vægproblemer i lejligheden.
Medlem
· Västerbotten
· 105 indlæg
Jeg ser, at tråden har været inaktiv et stykke tid men.
Det er sådan, at jeg også har behov for at bore i mit loft, som også er i hård beton, med henblik på at sætte et projekterlærred op.
Jeg ejer dog en ret plastikagtig slagboremaskine, en Bosch PSB 530 RE, som der står skal være på 530 watt, men selve udgangseffekten er kun maksimalt halvdelen.
Bør jeg låne eller købe en maskine med kraftigere motoreffekt?
Det er sådan, at jeg også har behov for at bore i mit loft, som også er i hård beton, med henblik på at sætte et projekterlærred op på 10 kg.
Jeg ejer dog en ret plastikagtig slagboremaskine, en Bosch PSB 530 RE, som der står skal være på 530 watt, men selve udgangseffekten er kun maksimalt halvdelen.
Det er sådan, at jeg også har behov for at bore i mit loft, som også er i hård beton, med henblik på at sætte et projekterlærred op.
Jeg ser, at tråden har været inaktiv et stykke tid men.D Daaaaaniel sagde:
Det er sådan, at jeg også har behov for at bore i mit loft, som også er i hård beton, med henblik på at sætte et projekterlærred op på 10 kg.
Der findes 2 maskintyper, der kan bore med. En som er som en almindelig og snurrer med flere 1000 omdrejninger, indstillet til slag og lyder som at være hos tandlægen (høreværn på) bare skidt. Og en som har et slag i sig som spiser betonen hurtigt, mindre lyd. Lån en fra måske en nabo.
Klik her for at svare