Skal trække nye koldt- og varmtvandsrør og undrer mig om man kan bore huller i gulvbjælkerne for at trække rør gennem "wirsbo rør i rør". I alt er det 10 rør, der skal trækkes.
Vi har krybekælder.
Hvis det kan lade sig gøre, er der så noget man skal tænke på?
 
Hvor skal du købe rören?
De kan sikkert ordne katalogen for dig.
Der er monterings eksempler med billeder, så det bør ikke være noget problem for dig.
 
Spørgsmålet er om man svækker bjælkerne for meget ved at bore huller gennem den "10 st 30 håll"?
 
Det er ikke selvfølgeligt OK.

Har ikke noget godt forslag til, hvordan du skal kunne få det kontrolleret. Ansætte en byggnadsingenjör bør jo fungere. Men det er måske i det simpleste for sådan en.
 
Sådan gør man:

pict539.jpg

Bor midt i bjælken.

Om det er så mange rør, antager jeg, at det er 15-slangen, du lægger - så er det vel nok med 25mm hul har jeg for mig.
 
Tak!

Jan
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.