Jeg skal flytte afløb til den anden side af rummet (ca. 4m), og desværre er det ikke i samme retning som gulvbjælkelaget. Min overvejelse er derfor, er det ok at save op 50 mm hul i gulvbjælkelaget, eller hvordan gør man?
Huset har krybekælder.
Huset har krybekælder.
Moderator
· Stockholm
· 57 832 indlæg
Men hvis du har krybegrund, kan du vel trække i den? Så behøver du jo ikke lave hul i nogle bjælker.
Don: tak for tippet, hvordan lykkedes det mig ikke at finde den tråd 
Det lyder som om det er 12mm krydsfiner på begge sider der gælder.
Gør det selv-manden: problemet er, at nu ser det ud til, at afløbet er ført i gulvbjælkelaget, og jeg ved ikke rigtig, hvor de "samler sig". Hvis jeg trækker røret ned i krybekælderen, så skal jeg derfor op igen og sammenføje med nuværende afløb.
Eller har jeg måske misforstået det hele? Har ikke haft tid til at skaffe mig så meget erfaring endnu..
Det lyder som om det er 12mm krydsfiner på begge sider der gælder.
Gør det selv-manden: problemet er, at nu ser det ud til, at afløbet er ført i gulvbjælkelaget, og jeg ved ikke rigtig, hvor de "samler sig". Hvis jeg trækker røret ned i krybekælderen, så skal jeg derfor op igen og sammenføje med nuværende afløb.
Eller har jeg måske misforstået det hele? Har ikke haft tid til at skaffe mig så meget erfaring endnu..
Et eller andet sted i huset bør vel afløbet gå ned i krybekælderen..chrille112 sagde:
Kan du ikke sætte et y-rør der et sted og tilslutte det "nye" afløb.
Klik her for at svare