En lille opdatering. Jeg borede nu i formiddags mine huller under en vejbro med en almindelig boremaskine og med en Bosch multi construction bore. Det gik hvordan godt som helst. En stor tak til cpalm, som sparede mig et køb af en borehammer/slagboremaskine!(y):giggle:

• Synes
Utdelning og 1 anden
  • Laddar…
A Anna Bo sagde:
En lille opdatering. Jeg borede nu her til formiddag mine huller under en vejbro med en almindelig bore maskine og med en Bosch multi construction bore. Det gik hur godt som helst. En stor tak til cpalm som sparede mig et køb af en borehammer/slagboremaskine!(y):giggle:
Vejbro?

Håber vi ikke får læse om en sprængt bro i fremtiden...

/ATW

• Synes
N&D
  • Laddar…
A ArneTW sagde:
Vejbro?

Håber vi ikke får læse om en sprængt bro i fremtiden...

/ATW
Nej, det var en fuglekasse, som skulle op til vandstær. Muligvis hvis nogen anden lægger noget i den:crysmile:

H
C cpalm sagde:
Relativt lavt omdrejningstal og højt tryk. Lidt som når man borer i stål.
Bruger dem, hvor det er for trangt til at komme til med boremaskinen, samt også for at komme igennem tykkere armeringsjern.

Køb dog ikke noget billigt skrammel. Testede et antal billige universalbor, før jeg fandt Bosch, der faktisk virkede.
Spørgsmålet om en Grøn Bosch klarer det? Desuden nogle år på bagen. Jeg ville leje en maskine i stedet.

H HEM2121 sagde:
Spørgsmålet om en Grön Bosch klarer det? Desuden nogle år på bagen. Jeg ville leje en maskine i stedet.
TS har allerede boret hullerne med den type bor, så beviseligt fungerede det.

A Anna Bo sagde:
Nej, det var en fågelholk som skulle op for vandstær. Muligvis, hvis nogen anden lægger noget i den:crysmile:
Håber det var en "privat" bro. For hvis ejeren er Trafikverket, bliver de næppe glade, hvis du har boret i betonen og ødelagt dæklaget til armeringen... Specielt hvis du derefter har brugt skruer og plug. Har du derimod brugt rustfrie gevindstænger, der er indsprøjtet fast eller har fæstnet dem med ankermasse i betonen, kan det være ok.

R roli sagde:
Håber at det var en "privat" bro. For er ejeren Trafikverket så bliver de nok ikke glade hvis du har boret i betonen og ødelagt dækbilledet til armeringen...
Skal jeg ikke komme til armeringen for at ødelægge dækbilledet? I hvert fald var det måske lidt misvisende at skrive vejbro, for den bruges ikke længere. Vejen er omlagt, men broen står tilbage forladt inde i skoven.

A Anna Bo sagde:
Måste jag inte komma åt armeringen för att förstöra täckskiktet?
Nej, et hul leder ind fugt og væde, hvilket så mindsker afstanden til armeringslaget. Tætnes det med ankermasse eller injektionsmørtel, når man fastgør sin befæstelse, så anses hullet for tæt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.