Jeg har købt en enkel separett til min lille sommerhytte. Den er forberedt til installation af dels en afluftning via ventilator ud gennem den bageste del af toilettet gennem facaden (træ) samt til urin via bunden af toilettet. Desværre kan jeg ikke bruge den konformede forhøjning i bunden, da afløbet, som jeg skal installere toilettet over, ligger ca. 15 cm længere bagud. Jeg skal altså bore et hul i plastikken, hvor det ikke er meningen, at der skal bores. Jeg har prøveboret i lidt plastikting med den boremaskine, jeg har købt, som kan indstilles til den mål, der er nødvendigt, men plastikken revner altid i et stjernemønster rundt om borehullet. Det er muligt, at sanitetsplasten ikke opfører sig sådan, men jeg har jo kun ”one shot”. Nogle tips til, hvordan jeg skal undgå det? Findes der ”skærevæske” til boring i plastik? Eller er det nok med spændingen af for eksempel at dække området med sølvtejp inden boringen? Taknemmelig for tips fra jer, der har gjort noget lignende.
Hvor stort hul taler vi om?
Der findes træbor med spids, som er bedre end metalbor til at bore i plast.
Brug sådan en og tryk ikke for hårdt.
Jula har op til 12 mm. Hvis nu hullet skal være større, kan du file med en rundfil.
Der findes træbor med spids, som er bedre end metalbor til at bore i plast.
Brug sådan en og tryk ikke for hårdt.
Jula har op til 12 mm. Hvis nu hullet skal være større, kan du file med en rundfil.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 990 indlæg
Justerbare bor er yderst sjældent gode til noget overhovedet ...
Stort hul, så fungerer hulsav godt på plast...
Stort hul, så fungerer hulsav godt på plast...
Hulsave virker bedst til plast, hvis man skal bore et stort hul, de justerbare fungerer i gips og træ
Værktøjsgal
· Stockholm
· 1 399 indlæg
Du kan anvende trinbor
Klik her for at svare