Købte lige en bordplade, der skal bruges til en hobby- og arbejdsbænk i kælderen. Den var af den billigere slags, men kvaliteten var dårligere, end jeg havde regnet med.

Kan jeg leve med disse skader, eller skal jeg returnere skidtet til butikken? (Ja, jeg ved, at I ikke kan bestemme det. Vil bare have lidt input.)

Havde ligesom regnet med lidt sprækker som på det første billede, ikke dårlige reparationer og huller. Havde tænkt mig at slibe og oliere den i dag, men nu skal jeg lige tænke lidt. Det værste er knasten på næstsidste billede.

Til sidst et oversigtsbillede.

Billede af en træbordsplade med tydelige glip og en knast, der viser produktets lave kvalitet. Belysningen afslører skader og overfladeproblemer.
Revne og glipende områder på en lys træbænkskiva med ujævne overflader og tydelige reparationsmærker.
Revne i bænkskive med synlig reparation.
Trægulv med synlig samling og tydelige årer, viser mangler i kvaliteten af en ny bænkskive, som anvendes til et hobbyprojekt i en kælder.
Træplade med tydelig fuge og ujævn finish. Overfladen viser en skadet del, sandsynligvis fra fabrikation.
Kvist med skader i bænkskivehjørne, synlig revne i træet.
Billede af bænkskive med synlig knast og beskadiget overflade, der viser kvist og træets ujævnheder.
Træbænkskive med synlige knaster og skader, lagt på plastik i en kælder, klar til slibning og oliering trods tvivlsom kvalitet.

Fulkemisten
Var den meget billig? Limtræplader plejer at have en for- og bagside. Frygter desværre, at dette måske er den bedste side?

Fulkemisten Fulkemisten sagde:
Var den meget billig? Limtræskiver plejer at have en for- og bagside. Mistænker desværre, at dette måske er den bedste side?
En tusindlap gik den på. Det er mindre end f.eks. Ikea, men ikke kaffepenge. (I øvrigt drikker vi ikke kaffe...) Det ene hjørne er afrundet, så hvilken retning den skal vende er forudbestemt.

ullet
Reparationerne er nok ikke så meget at sige om på en plade i den prisklasse, men jeg ville nok have taget tilbage med den på grund af knasthullerne - synes de burde have været fyldt på samme måde som øvrige reparationer for at det skal være acceptabel kvalitet.

Rickard.
Selv for en billig plade synes jeg kvaliteten er for dårlig, lidt knaster og små revner er ok men jeg vil ikke have kemisk træ og ikke huller.

Med det sagt ville jeg have monteret den og glemt det, hvis den ikke var indkøbt lige i nærheden.

Hmm, vendte den om og den anden side er faktisk pænere. Men så var der jo det med kanten. Jeg vil nok have svært ved at lave en pæn afrunding på egen hånd.
En nærbillede af en træplankes kant med synlige korntyper. Kanten er lige og ikke afrundet, hvilket forfatteren gerne vil forbedre.

Rickard.
Er det vigtigt med afrunding for dig? Annas giv et par omgange med sandpapir for at blødgøre kanten lidt og begynd at bruge bænken (y)

• Synes
NoiseMaker
  • Laddar…
Fulkemisten
Svært at sige. Du må nok bestemme selv. Det koster lidt, som det smager, men ikke helt sandt. Den jeg har i køkkenet kostede godt to tusind meteren. Den jeg har i bryggerset kostede 995:- for to meter. Der er forskel, men den i bryggerset har ikke sådan grimme reparationer, men der måtte jeg vælge den bedste fra en stak. Er din tre meter, er det måske, hvad man kan forvente for 350 kr/meteren? Hvordan skal du bruge pladen? Bliver der ridser og pletter med det samme, ville jeg nok have ladet være, især hvis undersiden er bedre. Slib kanten.

• Synes
NoiseMaker
  • Laddar…
Høvlebænk/elektrisk høvl til at afkante eller en håndoverfræser til at afrunde.

• Synes
NoiseMaker
  • Laddar…
En omgang med overfræseren, filen eller sandpapiret og så nogle omgange med olie så er den perfekt(y)

• Synes
NoiseMaker
  • Laddar…
Tak for input. Jeg blødgør hjørnet og bruger undersiden.

• Synes
tttomten
  • Laddar…
Hvilken ypperlig lejlighed til at kunne retfærdiggøre købet af en ny maskine;)

• Synes
NoiseMaker og 1 anden
  • Laddar…
A AndersS sagde:
Hvilken fremragende anledning til at kunne motivere køb af ny maskine;)
Jeg har faktisk en enkel håndoverfræser som jeg vil prøve at bruge.

• Synes
AndersS
  • Laddar…
Men hvad pokker, du har jo næsten gjort det klart allerede(y)
Men skal du ikke prøve at fase kanten, måske en elhøvl;)

• Synes
NoiseMaker
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.