Medlem
· Västra Götaland
· 9 indlæg
Hej!
Jeg er i gang med at bygge et køkkenbord/airhockey-bord og havde tænkt mig at bruge en 12mm MDF-plade til airhockeydelen.
Problemet er, at jeg skal bore ca. 2000 huller (diameter 1,5mm) i MDF-pladen.
Hvilket bor skal jeg bruge? Findes der specielle MDF-bor?
Træbor ser ud til at gå langsomt og træg i MDF. Metalbor synes at være okay. Jeg har en Dremel slibemaskine, som jeg havde tænkt mig at bruge som boremaskine.
Jeg er i gang med at bygge et køkkenbord/airhockey-bord og havde tænkt mig at bruge en 12mm MDF-plade til airhockeydelen.
Problemet er, at jeg skal bore ca. 2000 huller (diameter 1,5mm) i MDF-pladen.
Hvilket bor skal jeg bruge? Findes der specielle MDF-bor?
Træbor ser ud til at gå langsomt og træg i MDF. Metalbor synes at være okay. Jeg har en Dremel slibemaskine, som jeg havde tænkt mig at bruge som boremaskine.
Spiralbor fungerer normalt godt i MDF. Ved dog ikke om de findes i 1,5. Toolbox har 2mm som mindste dimension...
http://www.toolbox.se/produktlista.asp?path=19n-kat56n-kat213n
http://www.toolbox.se/produktlista.asp?path=19n-kat56n-kat213n
Medlem
· Västra Götaland
· 9 indlæg
Jeg bruger mine spiralbor til træ, men de ser ikke ud til at være så gode i MDF. Har ikke brugt mindre dimensioner dog. Tror den mindste der findes er 2mm.
Borede med et 10mm spiralbor for at få stiksaven ned i min MDF-plade, og det gik rigtig trægt og det blev rigtig grimt på bagsiden.
Er det en fordel, at Dremel-maskinen arbejder med meget højere omdrejninger?
Borede med et 10mm spiralbor for at få stiksaven ned i min MDF-plade, og det gik rigtig trægt og det blev rigtig grimt på bagsiden.
Er det en fordel, at Dremel-maskinen arbejder med meget højere omdrejninger?
Medlem
· Västra Götaland
· 9 indlæg
Testede med et almindeligt metalbor (diameter 2) og min Dremel-maskine sat på 30000 omdrejninger/min.
Det var som at bore i smør
Tilføjelse:
Har nu boret færdigt 1/4 af bordet (ca. 900 huller). Dette tog ca. 35 minutter (effektiv tid).
Det var som at bore i smør
Tilføjelse:
Har nu boret færdigt 1/4 af bordet (ca. 900 huller). Dette tog ca. 35 minutter (effektiv tid).
Senest redigeret:
Klik her for at svare