Er et hus med halv kælder og halv krybekælder.
Jeg vil gerne trække nogle netværkskabler i krybekælderen, så de kommer pænt op i rummene over den del af huset.

Men der er lidt overvejelser her først. Den inspektionsluge, der findes, er fra den almindelige kælder ind i krybekælderen. Utroligt at der ikke findes i gulv eller sokkel.
Så lille, at en voksen ikke kan komme ind. Egentlig er det bare et hul, der er boret op og så forsynet med en luge.

Den del over krybekælder fik nye gulve i 90'erne. Da blev krybekælderen gravet ud, så den blev lidt dybere. Derefter singel og så ligger der plastfolie mellem gruset og bjælkerne/reglerne, der holder gulvet oppe.
Kan man sende 9-årige ind for at kravle på dette plastik, eller kan der opstå skader? Gør det noget, i så fald?

Det er heller ikke helt nemt at bestemme, hvordan der skal bores.
Risikoen er, at hvis man borer oppefra, rammer man direkte i en regel, og de er old-school mega-massive, bliver 40 cm at bore i, hvis det er tilfældet. Starte med et rigtig langt og smalt bor måske?

Meget taknemmelig for tips og input her omkring mit evt. kommende projekt.

Lidt svært at forstå mit første indlæg her måske. Jeg skriver lidt kringlet ser jeg:
Jeg præciserer lidt.

Er der nogen tidspunkter med at sende en 10-årig ind og kravle 10-12 meter på beskyttelsesplasten som ligger på singel eller vakadam. I spekt-lugen er hugget ud i fundamentet og en voksen kommer nok ikke ind og absolut ikke ud :)

For eventuelt fremtidige søgere kan jeg afslutte denne ekstremt populære trådstart med følgende:

Jeg borede oppefra og ned i kryberummet, ca. 4,5 meter fra inspektionsluge.
Sendte 6 meter cat6 installationskabel ned. Som jeg fiskede frem til lugen med forlænget plexirør, som jeg havde monteret en slags krog på.

Undgik altså at sende min arving ind for at kravle dernede. Kan for god ordens skyld sige, at det var virkelig støvet. Det støvede som bare pokker.
Var nødt til at have maske på bare for at stikke hovedet ind, når jeg trak kabel.

En masse støv i luften kombineret med neutral duft burde dog tyde på en god grund set fra skimmel-/fugtperspektiv. Den tykke plast, som ligger over hele jorden og lidt op ad kanterne, ser ud til at gøre et godt stykke arbejde.

• Synes
Anton1321 og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.