L Leif i Skåne sagde:
Brug konstruktion skrue. Type ET-T
Jeg skruede alle limtræsbjælker op helt op til 420x 115 mm med den skrue.
[link]
Tak, skal også regne på dette.

B bossespecial sagde:
Hvad er årsagen til, at det skal fastsømmes på 2 nye regler?
De to nye er spær (cc 600) til en udestue. De skal fastgøres til den eksisterende bygnings spær. For at overføre vindlast primært.

Du har ingen skitse/tegning man kan kigge på så man forstår helheden:D

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
B bossespecial sagde:
Du har ingen skitse/tegning man kan kigge på så man forstår helheden:D
Værsgo :)

Har de nye tagregler oplag på den eksisterende ydervæg så er det nok at skrue dem til den eksisterende tagspær. I sådant fald behøver man måske ikke trække dem hele vejen ind til tagspæret men fastgøre dem i ydervæggen?

B bossespecial sagde:
Har de nya takreglarna oplæg på den eksisterende ydervæg, så er det nok at skrue dem til den eksisterende spær. I sådant tilfælde behøver man måske ikke trække dem helt ind til spæret, men i stedet fæstne dem i ydervæggen?
Hmm.. Dette må jeg fundere over. Tror det eventuelt kan give problemer med for lav hældning på det nye tag. Er heller ikke sikker på, hvordan oplægget ved ydervæggen skal se ud endnu.

Ahmada Ahmada sagde:
Hmm.. Dette må jeg overveje. Tror det eventuelt kan give problemer med for lav hældning på det nye tag. Er heller ikke sikker på, hvordan anlægget ved ydervæggen skal se ud endnu.
Man behøver ikke sænke taghældningen, men man kan stolpe op reglerne fra hammarbandsniveauet.

B bossespecial sagde:
Man behøver ikke sænke taghældningen uden man kan stolpe op reglerne fra hammarbandsnivån.
Om man stolper op reglerne fra hammarbandsniveau, bliver det tilstrækkeligt stærkt til at tage den horisontale last (vindlasten)?

S
Ser meget fladt ud for tagsten.

H HEA260 sagde:
Hvis man opstiller reglarne fra hammarbandsniveau, bliver det stærkt nok til at tage den horisontale last (vindlasten)?
Der er flere måder at håndtere H-lasterne. En mulighed er at forbinde tagreglen til tagstolen som tænkt, men lade vertikallasten gå ned i ydervæggen.

S sinuslinus sagde:
Ser väldigt flackt ut för takpannor.
Jeg er enig, det bliver dog kun nogle få teglsten, der ligger så fladt. Forhåbentlig så tager tagpappen alt indtrængende vand.

B bossespecial sagde:
Der er flere måder at tage hånd om H-lasterne. En mulighed er at forbinde tagreglen til tagstolen som tænkt men lade vertikallasten gå ned i ydervæggen.
Nu er vi på samme side! :) Vil også forbinde den horisontale lasten til tagstolen og bruge ydervæggen til den vertikale lasten.

Havde du forbundet tagregel til tagstol med 2 stk bolte M10 + møtrik + skive eller noget andet?

S
Slip det der med gennemgående skrue og møtrik. Du svækker den eksisterende konstruktion i stedet.

S sinuslinus sagde:
Slip det der med gennemgående skrue og møtrik. Du svækker den eksisterende konstruktion i stedet.
Hvad ville du have brugt i stedet?

Er det ikke nok bare at lægge en ny tagregel i niveau med den eksisterende tagstol og forbinde dem med sømplader(bræddelasker) og nogle ankerskruer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.