pbengtsson sagde:
Malede i går en rå MD-dør mod gulvvarmepanelet (ca 70X80 cm). MDF'en var 19mm tyk og havde læst denne tråd inden jeg malede. Jeg malede bagsiden én gang og malede forsiden 2-3 gange. Nu ser jeg straks, at døren buer efter et døgn. Da jeg tørrede, stillede jeg den oprejst. Skal se om den retter sig op, når malingen er tørret ordentligt. Buen sker mod den side, jeg har malet mest.
meget interessant at høre, om pladen retter sig ud, når den er tørret.

malede du med pensel - hvor glat bliver det?
(jeg overvejer, om jeg skal male selv eller sende til pulverlakering)

Malet med rulle, dette for at få samme struktur som væggene (det er en låge, der skal være så usynlig som muligt). Havde maler til alle vindueskarme og lysninger, som var lavet i mdf, og her ser man sporene efter pensel, hvis man er rigtig pertentlig.
At indlevere den til lakering er nok det nemmeste, det bliver let og meget godt resultat. Ikke særlig dyrt heller. Har savet "i stykker" en del IKEA dækplader og låger, og disse er MDF (tilsvarende MDF jeg selv har købt), og de er lakerede og buler ikke, men samme maleresultat kan man ikke gøre selv.

Løfter op den her

Bare for at være på den sikre side: er det altså nok at male bagsiden af en MDF plade, hvis man skal tapetsere forsiden? Hvorfor skulle det være praktisk at indlevere den til lakering (går ud fra at det er hele pladen der skal lakeres) sammenlignet med at male selv? Ingen ser bagsiden, så den kan vel se ud lidt hvordan som helst?

Det burde også kunne løses med en primer, inden man tapetserer.

Er der nogen, der har tips til, hvordan I holder MDF lige?

Har 30mm MDF, der skal bruges som indvendige døre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.