Hej,
har fremstillet 3 stk. skydedøre af MDF ca. 210x103 cm.
Disse er blevet tapetseret på forsiden.
Desværre er de begyndt at slå sig
Nu er spørgsmålet hvorfor? Kan det være fordi, de kun er tapetseret på
den ene side, så den bliver tæt, mens bagsiden stadig suger fugt?
Kan det så afhjælpes ved blot at male bagsiden?
Eller er det så slemt, at de slår sig af luftfugtigheden :eek:
Har vi nogle eksperter på MDF derude
har fremstillet 3 stk. skydedøre af MDF ca. 210x103 cm.
Disse er blevet tapetseret på forsiden.
Desværre er de begyndt at slå sig
Nu er spørgsmålet hvorfor? Kan det være fordi, de kun er tapetseret på
den ene side, så den bliver tæt, mens bagsiden stadig suger fugt?
Kan det så afhjælpes ved blot at male bagsiden?
Eller er det så slemt, at de slår sig af luftfugtigheden :eek:
Har vi nogle eksperter på MDF derude
MDF bør altid fastgøres eller stabiliseres ved hjælp af fx almindeligt træ.
Tænk på Billy, der er det i princippet finéret, der forhindrer, at hylderne hænger sig, en træhylde hænger sig aldrig lige så meget.
Luftfugtighed er heller ikke godt for MDF, det suger alt til sig, det ved den, der har forsøgt at male det.
Tænk på Billy, der er det i princippet finéret, der forhindrer, at hylderne hænger sig, en træhylde hænger sig aldrig lige så meget.
Luftfugtighed er heller ikke godt for MDF, det suger alt til sig, det ved den, der har forsøgt at male det.
Jeg lagde dem på bukke. Først i 4-5 timer uden støtte i midten. Derefter med støtte i ca et døgn. Jeg havde lagt mærke til tidligere, at de "former" sig. Derefter malede jeg hver dør to gange med loftmaling. Den første dør har hængt oppe i ca 2 uger nu uden at have bevæget sig nævneværdigt.
Men jeg anbefaler at male eller tapetsere på begge sider allerede fra starten.
Men jeg anbefaler at male eller tapetsere på begge sider allerede fra starten.
Malede i går en rå MDF-dør mod gulvvarmepanelet (ca. 70x80 cm). MDF var 19mm tyk og havde læst denne tråd, inden jeg malede. Jeg malede bagsiden én gang og forsiden 2-3 gange. Nu kan jeg se direkte, at døren buer efter et døgn. Under tørringen har jeg stillet den oprejst. Skal se, om den retter sig op, når malingen er tørret ordentligt. Bøjningen sker mod den side, jeg har malet mest.