OM nu vinklerne er håbløse at få til med standardbøjninger, så har jeg for mig, at jeg har set en form for flexslange til formålet.

Det plejer at kunne lade sig gøre!
Køb en tube Glidex og smør generøst på samlingerne og pusle sammen med vinkler, 15, 30, 45 som det er nødvendigt, så du får en lille "bue" opad og alle samlinger ligger i hinanden (men ikke skubbet ind). Hvis du også tager en ny Y-kobling med, går det nemmere.
Buen vil være typisk 30-40 cm over jorden, og så tramper du ned på buen og styrer med en jernstang, så skal du se, at det hele glider sammen... :)

• Synes
Ahakan
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar sagde:
[billede] (y)
Dette er den rette løsning, hvis vandet kommer fra begge sider in i røret i nederste kant og skal ud af røret i den øverste kant. Da skal det ikke være en T-kobling, som du har vist, men det skal kobles, som Jarling har vist med sine blå linjer i ovenstående billede.

Appelsinfarvede VVS-rør i jorden med en T-samling og 15-graders bøjninger, omgivet af grus og jord.

Vandet skal deles op som min tynde mørkere blå linje viste, hvorfor det skal kunne deles op er en anden historie som jeg ikke går ind på. Tak for oplysningen om 15-graders bøjninger, jeg vidste ikke at de fandtes og der fandtes ingen sådanne i den store proffbyggemarked jeg plejer at gå til. Let at finde et andet sted.

Undgå t-rør, brug markgrenrør (vinklet flow) i stedet for at få vandet til at løbe fint.

R
Senest redigeret:
  • Synes
tttomten
  • Laddar…
kulle
G gråsten sagde:
[billede]

Vandet skal deles op som min tynde mørkere blå linje viste, hvorfor det skal kunne deles op er en anden historie, som jeg ikke går ind på. Tak for oplysningen om 15-graders bøjninger, jeg vidste ikke, at de fandtes, og der var ingen sådanne i den store professionelle byggemarked, jeg plejer at gå til. Let at finde et andet sted.
Det der er absolut ikke en god løsning, hvis vandet skal ud i det nedre rør.

Ja, Y-rør er bedre, men du skal købe en med lige kobling og ikke dobbeltmuffe... Køb en ekstra glidemuffe for at få den på det lige rør.

G gråsten sagde:
Vandet skal deles op som min tyndere mørkere blå linje viste, hvorfor det skal kunne deles op er en anden historie
Hvis du gider dele med dig om hvorfor, så måske kan vi hjælpe hinanden og finde en bedre løsning.

For den info der findes, er T-rør ikke en god løsning..

• Synes
roli og 1 anden
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar sagde:
Hvis du har lyst til at dele hvorfor, så kan vi måske hjælpe hinanden og finde en bedre løsning.

For den info der findes, er T-rør ikke en god løsning..
Sådan blev det med inspektionsbrønd. Det fungerer takket være tippet om, at der findes 15 graders bøjning. Regnvandet fra højre skal i starten til venstre, men senere ”opad” og da kan indløbet til venstre lukkes. Regnvandet skal senere ned i den infiltrationsbrønd, der ligger øverst i billedet. Installationen er i Belgien. Venter på, at kommunen lægger kloak i gaden, hvilket har taget 25 år. Da behøves ikke den sorte slange længere, der leder pumpet vand til den nye brønd fra en ældre infiltrationsbrønd, der er holdt op med at fungere.

• Inspektionsbrønd installation med orange rør og sort slange i jord, omgivet af grus og vegetation. En sort spand står ved siden af.
Senest redigeret:
  • Synes
Jarlingar
  • Laddar…
Naboens infiltrationsbrønd har også stoppet med at modtage vand fra trekammersbrønden. I stedet for at bruge 5500 euro på en ny midlertidig Gade om natten med vandpyt på vejen ved siden af brolagt fortov og klippede buske. Gadelygter oplyser området. infiltrationsbrønd, pumper han vandet ud på gaden, mens han venter på den kommunale kloak, som vi håber kommer til efteråret.
Dette i den kommune i Belgien, der har den laveste kommuneskat. Bedre at vente 25 år med kloak for nogle få indbyggere end at hæve skatten, for så bliver man måske ikke genvalgt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.