Et sted i min lejlighed havde loftet boblet en del. Jeg tænkte, det kunne være fugt fra naboen ovenover, så jeg fjernede lidt, lidt mere osv. Nu er spørgsmålet, hvordan jeg gendanner det hele? Jeg har ikke meget lyst til at tage hele loftet ned, men overfladen kommer ned i store flager. Det ville være nemt at tage hele loftet ned ved at stikke en spartel ind og dreje.
Huset er fra 1944, det føles som om loftet er fuldspartlet og derefter malet mange gange.
(ingen tegn på fugt i det mindste)
Huset er fra 1944, det føles som om loftet er fuldspartlet og derefter malet mange gange.
(ingen tegn på fugt i det mindste)
Senest redigeret:
Det ville i så fald betyde, at hele overfladelaget på taget tages ned. Jeg kan jo ligesom fortsætte med at bare bryde store flager af maling og gammelt spartelmasse bort, det ser ud til overhovedet ikke at sidde fast på betonen.
Er det limfarve (kritfarve) under?
Præcis som @Ludde Jakobsson også mistænker, ser det der ud som klassisk 40'ernes limfarve, noget jeg selv har haft evige problemer med i en gammel lejlighed fra den tid.
Det er formentlig nær umuligt at få en pæn reparation af det der, men på den anden side er det jo utroligt nemt at tage ned. Ind med en spartel og riv ned passende store stykker. Derefter børst krittresterne af, vask og grundmal grundigt, så får du et superflot nyt loft.
Det er formentlig nær umuligt at få en pæn reparation af det der, men på den anden side er det jo utroligt nemt at tage ned. Ind med en spartel og riv ned passende store stykker. Derefter børst krittresterne af, vask og grundmal grundigt, så får du et superflot nyt loft.
"Der er ingen genveje til den perfekte lyd" som nogen sagde...D Derbyboy sagde:
Eftersom loftet bag farven med stor sandsynlighed er dækket af et lag kritstøv kommer det til at være svært at få noget klister til at hæfte. Hvis alternativet er at ikke få loftstykker i hovedet så foreslår jeg, at du gaffataper revnerne sammen, men min praktiske erfaring og hvad malerne som til sidst fikset mine lofter sagde er ubønhørligt: har et sådant loft først begyndt at revne/falde ned, så vil det ikke stoppe. :-/
Ja vi får se.....Tak
Jeg vil give det et forsøg. Forsøge at børste væk kritan nærmest inden for kanten og så fastgøre taget med tapetklister. Er tapetklister bedst til formålet?
Virker det ikke, så må jeg tage hele taget ned.
Jeg vil give det et forsøg. Forsøge at børste væk kritan nærmest inden for kanten og så fastgøre taget med tapetklister. Er tapetklister bedst til formålet?
Virker det ikke, så må jeg tage hele taget ned.
Jeg har haft adskillige tage med limfärg og desværre ved man aldrig resultatet af sin behandling. Tapetklister kan lime eller så kan det få resten til at slippe. For to år siden skulle jeg vaske et tag inden maling og både jeg og en anden maler var sikre på at det ikke var limfärg. Efter vasken var det bare at tage frem store skraberen og skrabe ned 40 kvadrat.D Derbyboy sagde:
Klik her for at svare