catherineb catherineb sagde:
Der sidder råspont 28 mm bagved samt sparkskydd 45 mm udenpå op til 140 cm så det burde holde.

Jeg har set krydsfiner som plade på vægge (øverste del af væggene da) i stalde tidligere uden at det har set så tåbeligt ud :(

Overvejer om sådan en glat OSB havde været bedre.
Jo, jeg tror sikkert konstruktionen som sådan er stærk nok. Det jeg mente med at det kan flække op er, at overfladelaget sprækker i boblerne og flækker op, ikke at hele krydsfinerpladen går fra hinanden. Risikoen er, at de opflækkede kanter på boblerne skader hestene...

Jeg har en følelse af, at OSB næsten ville være bedre her. Overfladen på en sådan føles ligesom mere holdbar end en krydsfiner, som om der er brugt mere lim. Kan være en falsk følelse i og for sig...

T ToRy sagde:
Jo, jeg tror bestemt konstruktionen som sådan er stærk nok. Det jeg mente med at det kan flække op er, at overfladelaget revner i boblerne og flækker op, ikke at hele krydsfinerpladen går i stykker. Risikoen er, at de opflækkede kanter på boblerne skader hestene...

Jeg har en følelse af, at OSB næsten ville være bedre her. Overfladen på en sådan føles ligesom mere holdbar end en krydsfiner, som om der er brugt mere lim. Det kan dog være en falsk følelse...
Du tænker sådan. Ja, det har du ret i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.