Fungerer det godt at bruge Board/Masonite som vægplader? I dag har jeg en eller anden type vægplade med fræste spor i, som jeg gerne vil lægge over for at kunne bruge tapet eller male på.
Gips 6mm føles som om det bygger for meget og roder det til ved vinduer osv.
Gips 6mm føles som om det bygger for meget og roder det til ved vinduer osv.
Problemet med masonite er, at det gerne vil svulme efter et stykke tid på grund af luftfugtigheden, så det bliver bulet. Hørte engang et tip om, at før man sætter masoniten op, skal man fugte den, så den svulmer, derefter monterer man den og lader den tørre. Tilsyneladende bliver effekten, at den trækker sig sammen og bliver glat, også i fremtiden. Om dette passer, ved jeg ikke, har ikke testet det selv, men måske har nogen anden på forummet gjort det og kan give en refleksion om, det virker.
Jeg synes, du skal give fuldstændig FN i at gøre noget som helst med disse masonitplader, andet end at rive lortet ned. Hvordan FN tænkte man, da man satte dem op??? Jeg har et hus fra 1972 og har disse plader på væggen i stuen. De sad der, da jeg købte huset for ca. et år siden en orange strukturtapet, så jeg læste på og tog en chance, som det altid er at male på tapet.... Gik godt, efter lidt spartling, slibning og maling var jeg sindssygt tilfreds, indtil lige de begyndte at svulme.... Nu hvor jeg skal sælge, har jeg stået hele den skide aften og revet lortet ned og skal i morgen købe gips og smække op i stedet. Mit tip er, riv lortet ned, du vil fortryde det ellers.
Klik her for at svare
