Jeg har et ældre hus, hvor jeg har fjernet gulvet for at erstatte spånisoleringen, men overvejer nu, hvordan jeg får så stabilt gulv som muligt.

Tidligere var der sømmet en 2” regel på bjælkelaget og derefter 34 mm fer og not træplanker, men eftersom bjælkelaget har forskellige afstande, så tænkte jeg:
1) Skære ind 145 mm isolering i det gamle bjælkelag
2) Lægge og vatre ind 70x45 mm med cc60 vinkelret mod de gamle bjælkelag
3) Isolere med 70 mm isolering
4) Skrue og lime 22 gulvspånplade

Så 2” regel plus 34 mm fer og not træplanker erstattes af 70 mm regel (vinkelret) plus 22 mm gulvspånplade. Bliver dette lige så stabilt?
 
Jeg har ledt på forumet, men finder kun ud af, hvordan man skal forstærke gulvbjælkelaget med den eksisterende højde.

Min mulighed er nemlig, at jeg kan hæve gulvet 70 mm og overvejer derfor at slå tre fluer med ét smæk, nemlig:
1) En mulighed for at få gulvet helt vandret
2) Få CC60 på bjælkelaget som jeg skal lime og skrue gulvspånplade på
3) Forstærke gulvet, så det føles stivere

Deraf mit tidligere spørgsmål om at lægge 45x70 mm vinkelret mod det eksisterende bjælkelag.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.