Jeg har et ældre hus, hvor jeg har fjernet gulvet for at erstatte spånisoleringen, men overvejer nu, hvordan jeg får så stabilt gulv som muligt.
Tidligere var der sømmet en 2” regel på bjælkelaget og derefter 34 mm fer og not træplanker, men eftersom bjælkelaget har forskellige afstande, så tænkte jeg:
1) Skære ind 145 mm isolering i det gamle bjælkelag
2) Lægge og vatre ind 70x45 mm med cc60 vinkelret mod de gamle bjælkelag
3) Isolere med 70 mm isolering
4) Skrue og lime 22 gulvspånplade
Så 2” regel plus 34 mm fer og not træplanker erstattes af 70 mm regel (vinkelret) plus 22 mm gulvspånplade. Bliver dette lige så stabilt?