Jeg har brug for hjælp
Har et rum hvor vi har fjernet loftskonstruktionen på grund af fugt efter en fyldt nedløbsrør. Når vi nu skal lægge det hele tilbage opstår der flere spørgsmål.
De gamle brædder føles tørre men lugtede lidt (fjernede en gammel plastmåtte som nogen havde smidt i bunden som var mugnet), jeg har sprøjtet dem med eddike og klorin i forskellige omgange. Brædderne er nu lugtfri men har spor af hvidskimmel? og mørkere skimmel samt har mange huller fra træorm med lyst træstøv. Kan jeg genbruge disse?
Hvis ikke, jeg har revet et indvendigt loft ned hvor jeg har fået nogle smallere brædder ca. 2-4 mm tyndere. Kan disse bruges?
Tanken er at lægge plastik over brædderne, så isolering, derefter fer og not, derefter parket.
Noget andet jeg skal tænke på?
Ekstrem stramt budget, det jeg har nævnt er byggematerialer jeg har hjemme.

BraBilligt BraBilligt sagde:
Jeg har brug for hjælp
Har et rum, hvor vi har taget trossbotten op på grund af fugt efter fyldt nedløbsrør. Når vi nu skal lægge det tilbage, opstår der flere overvejelser.
De gamle brædder føles tørre, men lugtede lidt (fjernede en gammel plastmåtte, som nogen havde smidt i bunden, der var muggen), jeg har sprøjtet dem med eddike og klorin i forskellige omgange. Brædderne er nu lugtfri men har spor af hvidmug? og mørkere mug samt har mange huller fra træorm med lyst træstøv. Kan jeg genbruge disse?
Hvis ikke, jeg har revet et loft ned, hvor jeg har nogle smallere brædder ca. 2 - 4 mm tyndere. Kan disse bruges?
Tanken er at lægge plast over brædderne, derefter isolering, derefter not, derefter parket.
Er der noget mere, jeg skal tænke på?
Ekstremt stramt budget, det jeg har nævnt er byggematerialer, jeg har derhjemme
Velkommen til forumet @BraBilligt!
Det bør gå udmærket at genbruge et brugt loft som 'trossbotten lapper', hvis du skal isolere med spåner eller mineraluld, men hvis du derimod skal have sand, styb, eller 'bygmesterfyld' som bjælkelagsisolering, har du måske brug for kraftigere brædder.
Jeg foreslår, at du bruger forhydringspap/Ørn-pap i stedet for plast, min erfaring er, at man skal undgå plast i gamle huse så langt det er muligt.

P
selvom det kan være hvidskimmel så er det ingen hvidevarer...

• Haha
  • Synes
Fam_Hansen og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.