Hej,

Jeg har et bjælkehus bygget i slutningen af 1800-tallet. Huset er i dag ikke ekstra isoleret men kun beklædt med træpanel på ydersiden. Jeg synes ikke, at varmen er et stort problem, selvfølgelig fyrer jeg måske lidt for kragerne, men huset holder varmen ret godt.

Desværre ligger huset tæt på en vej, som de seneste år er blevet ret trafikeret med tung trafik. Jeg håber at kunne få lidt hjælp her på forummet til at reducere støj/bullerniveauet i huset. Nogle konkrete spørgsmål...

1. Er der noget jeg skal tænke på, hvis jeg gerne vil lave regleringer på indersiden af bjælkekonstruktionen med 45x45, isolere med mineraluld og derefter lægge spån- og gipsplade på?

2. Vil dette reducere støj/bullerniveauet mærkbart i forhold til kun at have bjælkevægge, som jeg har i dag?

Tak på forhånd!

Antageligvis er det dine vinduer, der lukker det meste af støjen ind.

Ellers, hvis du vil udbedre væggene med hensyn til lyd, er det gips, der gælder, helst i dobbelt lag. Eventuelt mineraluld isolerer næsten kun for varme.

Bullerplank kunne måske være en mulighed? Plejer at fungere rigtig godt og betales ofte af vejvæsenet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.