Plantegning af stueetage med rødt markerede vægge, der skal fjernes mellem køkken og stue. Byggetegning med detaljer om spikplader og monteringsskarver til vægkonstruktion, angiver dimensioner og materialer for forskellige knudepunkter. Bygningsplan for et hus viser konstruktionens dimensioner og laster, inklusive information om bjælkestørrelser og opbakninger. Bygningsplaner for hus med specifikationer for stueetage og loft, herunder værelser og mål i meter, samt en sektionstegning med taghældning. Hej!

Er der nogen, der er haj til at beregne laster osv? Så, at Justusandersson desværre gik bort sidste år hans indlæg man har læst grundigt, men desværre er jeg lidt langsom til at regne det ud selv.

Nå, jeg vil åbne op væggen mellem køkken og alrum. 7,3-7,4m. Jeg er lidt fleksibel.
Vedhæfter tegningerne, står lidt egenvægte og sådan.
rødmarkeret skal væk.

nu er spørgsmålet hvor kraftig en bjælke der er brug for? Stål eller limtræ. Men jeg gætter på, at det bliver stål da jeg gætter ud fra hvad man har set andre steder her i forummet at det sikkert kræves en HEA 200+

helst vil jeg jo bare have dette på 2 støttepunkter så det er åbent, men er ikke HELT fremmed for en søjle på midten hvis det væsentligt mindsker dimensionen på bjælken.
Men jeg har forsøgt at google og kigget i forummet hvordan man skal regne det ud men jeg er lost. Tillæg! Taget i dag er lavet af tegl og så noget masonit eller lignende. Ønsker at skifte det fremover mod råspont, pap og tegl. Tænker at vægten øges da.

Mvh!
 
B Brejj sagde:
[billede] [billede] [billede] [billede] Hej!

Nogen/Nogle der er haj til at beregne laster osv? Så at Justusandersson desværre er gået bort sidste år, hans indlæg man har gennemlæst, men desværre er jeg langsom til at regne på dette selv.

Nå, jeg vil åbne op væggen mellem køkken og stue. 7,3-7,4m. Jeg er lidt fleksibel.
Vedhæfter tegningerne, står lidt egenlaster og sådan.
rødmarkeret skal væk.

nu er spørgsmålet hvor fed en bjælke der er nødvendig? Stål eller limtræ. Men jeg gætter på det bliver stål da jeg gætter ud fra hvad man har set andre steder her i forummet, at det sikkert er nødvendigt med en HEA 200+

helst vil jeg kun have dette på 2 støttepunkter så det er åbent, men jeg er ikke HELT fremmed for en søjle i midten, hvis det mærkbart reducerer dimensionen på bjælken.
Men jeg har forsøgt at google og kigge i forummet hvordan man regner det ud, men jeg er lost. Tillæg! Taget nu er lavet af tegl og så noget masonit eller lignende. Jeg vil udskifte det fremover mod råspont, pap og tegl. Tænker at vægten øges da.

Mvh!
Ja han var mkt kyndig den mand.
Så kan du indtaste alle værdier her https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/med-meny/?cid=931
Så kan du i det mindste få hvilken træbjælke der er aktuel.
 
  • Synes
Brejj
  • Laddar…
T Tompafix sagde:
Ja han var meget kyndig den mand.
Der kan du indtaste alle værdier her [link]
Så kan du i det mindste få at vide, hvilken træbjælke der er aktuel.
yes været på den der side. Største åbningsmål man overhovedet kan indtaste er 5000mm…
 
T Tompafix sagde:
Ja han var meget vidende den mand.
Så kan indtaste alle værdier her [link]
Så kan da i det mindste få hvilken træbjælke der er relevant.
men ved 5000mm ser det ud til at det kræves 630mm på limtræ med 10mm "flex". Så limtræ er nok udelukket. Kan blive stålbjælke med 3 støtter
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.