Hej, tænkte høre om nogen har prøvet/har erfaring med Biltemas justerbare terrassefødder i plast?

De skal jo klare en vægt på 200/800kg (afhængigt af størrelsen på foden) og virker meget smarte, hvis man f.eks. vil bygge et flydende terrassedæk, da man jo kan stille dem på en cementplade og så sætte regler, som man justerer ind nemt med disse.

Men søger som sagt, om nogen har prøvet dem og hvad I syntes i så fald.

mvh
Per

• Sort justerbar terrassefod i plast fra Biltema, designet til at understøtte vægte mellem 200-800 kg, afhængigt af størrelsen på foden.
  • Justerbare terrassefødder i plast under trærammer på cementplade; bruges til bygning af et flydende altandæk.
Hej. Hvordan gik det med terassefødderne?

Overvejer selv noget lignende til et lille trædæk. Har ikke meget erfaring med noget praktisk, så er lidt bekymret for, om jeg kan klare det. Det handler jo om at få pladen under terrassefoden lige, hvilket føles svært.

Kan ikke finde nogen beskrivelse på nettet om, hvordan man egentlig bygger med terassefødder.

A appelappe sagde:
Hej. Hvordan gik det med terassefødderne?

Overvejer selv lignende til et lille trædæk. Har ikke meget erfaring med noget praktisk, så lidt bekymret for om jeg kan klare det. Det gælder jo om at få pladen under terrassefoden lige, hvilket føles svært.

Finder ingen beskrivelse på nettet om hvordan man egentlig bygger med terrassefødder.
Har selv en halv altan stående på sådanne.. orkede ikke at rive betonplader op som lå, da vi byggede dækket ud.
Men alt i alt så burde et vaterpas fungere for at få pladerne i vatter.

• Synes
Fairlane
  • Laddar…
A appelappe sagde:
Hej. Hvordan gik det med terrassefødderne?

Overvejer selv lignende til et lille trædæk. Har ikke meget erfaring med noget praktisk, så lidt bekymret for, om jeg kan klare det. Det er jo vigtigt at få pladen under terrassefoden jævn, hvilket føles svært.

Finder ingen beskrivelse på nettet om, hvordan man egentlig bygger med terrassefødder.
Øh, nej... Hele ideen er jo, at du kan justere højden på foden, så du får reglarne i lod...

Hvis højden ikke er tilstrækkelig til at justere, kan man lægge en ekstra regelstump ovenpå, alternativt en ekstra plade under den fod, hvor højden ikke er tilstrækkelig.

• Synes
Fairlane
  • Laddar…
A appelappe sagde:
Hej. Hvordan gik det med terrassefødderne?

Overvejer selv noget lignende til et lille trædæk. Har ikke meget erfaring med noget praktisk, så lidt bekymret for om jeg kan klare det. Det gælder jo om at få pladen under terrassefoden lige så, hvilket føles svært.

Finder ingen beskrivelse på nettet om, hvordan man egentlig bygger med terrassefødder.

Hej, jeg har ikke prøvet endnu. Det jeg er lidt bekymret for er, hvordan de bliver ved UV-lys (de bør dog klare sig godt under terrassen, som bliver i skygge), eller når det bliver koldt, og der kommer snemasser på det.

Tror du klarer det fint. Hvis du graver det øverste lag muld væk, lægger en stump geotekstil, lægger lidt "stenmel" under pladerne, kan du justere "groft niveau" og pladernes ligehed, så de havner i vater. (Hop/tramp gerne på dem så de sætter sig), så finjusterer du højden med terrassefoden, så bjælkerne havner i vater.

Fortæl gerne senere, hvordan det gik.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.