Da både køkken, hall og altan skal totalrenoveres, undrer jeg mig lidt over, hvilket byggemarked man skal satse på. Jeg har i min vildfarelse troet, at Bauhaus var rigtig billig, men som jeg fik påpeget i en anden tråd, så var det absolut ikke tilfældet...
Har selv ikke mulighed for at køre rundt og tjekke priserne på de forskellige steder, så jeg undrer mig over, hvilket, i Göteborg, varehus I ville anbefale, som generelt set har lave priser på det meste.
Taknemmelig for svar
Har selv ikke mulighed for at køre rundt og tjekke priserne på de forskellige steder, så jeg undrer mig over, hvilket, i Göteborg, varehus I ville anbefale, som generelt set har lave priser på det meste.
Taknemmelig for svar
Som vanligt er forskellige ting billige på forskellige steder og ofte på forskellige tidspunkter.
ByggMAX er billige på det meste. Dog er sortimentet ikke alt for stort.
K-rauta har jeg aldrig opfattet som billigt, bortset fra de kampagner de kører nogle gange.
Silvan og Bauhaus har jo lavprisgaranti, så der burde det jo blive billigst, men der skal man i og for sig have styr på, hvad de andre tager for tingene.
ByggMAX er billige på det meste. Dog er sortimentet ikke alt for stort.
K-rauta har jeg aldrig opfattet som billigt, bortset fra de kampagner de kører nogle gange.
Silvan og Bauhaus har jo lavprisgaranti, så der burde det jo blive billigst, men der skal man i og for sig have styr på, hvad de andre tager for tingene.
ByggMax er nok det billigste, men som sagt begrænset sortiment og ikke altid bedste kvalitet.... Derimod har de den bedste Lavprisgaranti... Det behøver ikke være den eksakte samme vare, men tilsvarende er nok. Dvs gipsskruv for træregel tex, uanset hvilket navn på kassen, så gælder den der!
Visst er det en jungle med prisgarantier... Silvan har deres "egne" mærker, som kun de sælger, og Bauhaus ligeså osv. Men på mærkevarer fungerer garantien faktisk. Hos Bauhaus har jeg formået at få en masse penge tilbage på Beckers farver, hvor Coop var hundrede kroner billigere end Bauhaus, hvilket resulterede i lidt penge.
Præcis som nævnt herover, så er El-gigantens prisgaranti dårlig, fordi 99% af deres produkter KUN sælges hos netop EL-giganten. Der kan være en talforskel i produktnavnet og stadig være det samme produkt, men garantien gælder alligevel ikke. Det er bluff.
Men som sagt, når det gælder byggematerialer, betaler det sig helt klart at prøve at køre rundt og tjekke lidt priser først.
Præcis som nævnt herover, så er El-gigantens prisgaranti dårlig, fordi 99% af deres produkter KUN sælges hos netop EL-giganten. Der kan være en talforskel i produktnavnet og stadig være det samme produkt, men garantien gælder alligevel ikke. Det er bluff.
Men som sagt, når det gælder byggematerialer, betaler det sig helt klart at prøve at køre rundt og tjekke lidt priser først.
ah, det blev som det blev... iom at jeg ikke selv har bil og mulighed for at tjekke priserne, og vennen ikke har så stor lyst til at køre rundt til 4 forskellige varehuse ... så blev alt hentet på bauhaus... så nu er jeg 9600:- fattigere men har en hel masse tømmer og kram, her skal bygges! 
Kiggede på nogle ting i sidste måned
armeringsnet på Bahaus 45 kr på K-Rauta 36 kr
silikatmaling (Becker) på K-rauta ca. 1060 kr, Beijer 864 kr, Silvan ca. 20 kr dyrere end Beijer
sømplug på Bahaus 120 kr på K-rauta 89 kr
Mest overrasket er jeg over, at faktisk Beijer er billigst nogle gange, derimod har intet, som jeg hidtil har kigget på, været billigst på Bahaus. Men de har i hvert fald et uslåeligt stort sortiment, og det er s*****t sjovt at gå og kigge i Bahaus 8)
armeringsnet på Bahaus 45 kr på K-Rauta 36 kr
silikatmaling (Becker) på K-rauta ca. 1060 kr, Beijer 864 kr, Silvan ca. 20 kr dyrere end Beijer
sømplug på Bahaus 120 kr på K-rauta 89 kr
Mest overrasket er jeg over, at faktisk Beijer er billigst nogle gange, derimod har intet, som jeg hidtil har kigget på, været billigst på Bahaus. Men de har i hvert fald et uslåeligt stort sortiment, og det er s*****t sjovt at gå og kigge i Bahaus 8)
Ingen har endda nævnt Hornbach i denne tråd?!?
Selv handler vi alt fra Sågen i Benareby. Bedre priser på vinduer ved store bestillinger skal man lede længe efter, men han er også VestSveriges største vinduessælger med.
Træet er ikke billigere end Byggmax men på den anden side er det Norrlandsvirke fra Kalix, Rolfs Såg, smid jer i væggen Smålandsvirke
Selv handler vi alt fra Sågen i Benareby. Bedre priser på vinduer ved store bestillinger skal man lede længe efter, men han er også VestSveriges største vinduessælger med.
Træet er ikke billigere end Byggmax men på den anden side er det Norrlandsvirke fra Kalix, Rolfs Såg, smid jer i væggen Smålandsvirke
Jeg synes ingen af dem er billig.plastic sagde:
Som det er blevet sagt - Byggmax plejer at være billige, men har et lille sortiment (og i nogle tilfælde tvivlsom kvalitet). I øvrigt plejer det at betale sig at lave en liste over, hvad man har brug for og enten
A.
Gå med denne og tage imod tilbud eller bede om en generel rabat
eller
B.
Se hvem der er billigst på hvert produkt.
da jeg kiggede K-rauta, Silvan, bauhaus, Coop og flere, og det varierede KRAFTIGt hvem der var billigst. Den der var billigst på fyrretræsgulv var selvfølgelig dyrest på lakken og foamen osv. Særtilbuddene er oftest meget gode.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 indlæg
I de tilfælde, hvor vi har haft brug for lidt mere fra byggemarkedet, har vi kigget lidt på de store kæder, som Silvan, og bedt om et tilbud fra vores lokale Woodybyggehandel, og de har i alle tilfælde været de billigste. De har også haft tid, interesseret sig og virkelig hjulpet til, hvilket man knap kan sige om de store kæder...
Man skal ikke glemme, hvad mulighed for hjemtransport kan være værd!
Bygg-Ole er absolut ikke den billigste, men med en 500-ing for at få det aflæsset på grunden er det ok.
(6 paller leca og mørtel samt nogle træpakker er ikke noget, man lægger på tagbøjlerne.... )
/Johan
Bygg-Ole er absolut ikke den billigste, men med en 500-ing for at få det aflæsset på grunden er det ok.
(6 paller leca og mørtel samt nogle træpakker er ikke noget, man lægger på tagbøjlerne.... )
/Johan
Klik her for at svare