Er der nogen, der kender til, hvor man kan finde billige plåtreglar? Overvejer at bruge plåtreglar til at sænke loftet med, men prisforskellen mod almindelige 45x45 regler skal ikke være alt for stor.

Hornbach har også gode priser på metalregler.

norrbottenstorpet sagde:
Hvis du har en god pris hos en lokal forhandler, kan du måske slippe endnu billigere, men [link]

Men er det ikke svært at skrue en sådan regel op, skal der ikke hele tiden skrues på skrå?
Enten har man en speciel tang, der klipper og bukker pladen gennem reglerne.
https://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=89326&d=1375168965

Eller også skruer man med forsænkede skruer og lader gipsskiven dække over. Med en 13mm gips eller osb+gips bliver det jævnt alligevel.

PeterStrandberg sagde:
...men man skal stadig skråskrue, når reglen skal fastgøres i loftet :) Og jeg overvejer, om det ikke flekser med pladeregler. Jeg havde (har) kørt glatpanel.
My point exactly!

Prisvist kan træregler være billige, men hvis man skal hænge et loft ned mere end en normal regeltykkelse, er en ramme af kantprofiler efterfulgt af stålprofiler fantastisk hurtig at arbejde med. Hurtigheden og nøjagtigheden kommer selvfølgelig til en højere materialomkostning. Hvis man skal hænge ned og har el, rør, vent osv., vælger jeg uden tvivl stålregel. Hvis det kun er lidt VP der skal op til downlights eller lignende på et tidligere lige loft, træregel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.