Vi flytter snart ind i et "nyt" hus - et betonhus fra 50'erne.

I forældresoveværelset er der næsten ingen skabe. I dag er der en ca. 60 cm bred og 180 cm høj åbning til et 120 cm bredt skab. I det tilstødende mindre soveværelse er der langs store dele af den mellemliggende væg.

Væggen er ca. 3,5 m i princippet midt i huset, fra ydervæg til en centralt placeret tværvæg (hallen).

Nu vil vi gerne fjerne ca. 2/3 af væggen (yderligere en meter i siden og op til loftet på den gamle åbning) og flytte "bagsiden" ind i barnets soveværelse for at sætte skydedøre til et bredere skab fra forældresiden.

Er det vanvittigt? Hvad sker der med en betonvæg? Skal man understøtte? Med stålbjælker måske? Er det et uforholdsmæssigt kompliceret arbejde? Hvad kan man forvente?

Aaaagghhh, i et træhus ville jeg vide det. For mig nye byggeteknik komplicerer det. :(

Input ville hjælpe meget.
 
Begynd med en tegning, så kan måske nogen her hjælpe dig.
 
Ja, selvfølgelig.:blushing:

Sad og planlagde lidt, og frustrationen over min uvidenhed blev for stor.
Vender tilbage med en skitse.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.