M myrstack sagde:
En vertikal regel per side. Kører du f.eks. 45x120 eller lignende med den smalle del mod dit fæste, har du jo 120mm frisk træ at skrue de to skruer i, som du har på hver sin side, og slipper for at bekymre dig om dette. Slankere træ fungerer sikkert, men så begynder du at få tyndere tømmer til dine træskruer. Så ville jeg måske have lavet vægbeslaget op mod en meter højt med mindst 4 fastgørelser, hvor enten sådanne plugs, som jeg anbefalede før, eller den længere variant, som en anden nævnte, fungerer. Chinsbeslaget omtrent midt på eller på den nedre halvdel, så du har en stor løftestang mod de kræfter, der evt. trækker beslaget vinkelret mod væggen.
kanon, det skal jeg køre med. Stort tak for udførlig beskrivelse! :)
 
H
H Hedgehog_in_hat sagde:
kanon, det ska jag köra på. Stort tack för utförlig beskrivning! :)
Det, der holder bedst, er letbetonskrue. Plugs fungerer meget godt til beton men ej til letbeton. Især ikke til noget som der skal hives i. Hullet vil blive større og stangen løsne. Der findes intet andet godt alternativ, medmindre du vil begynde at rode med ankerpasta.

Bare skru ind uden at forbore, forsigtigt til sidst, så du ikke skruer for hårdt og ødelægger letbetonen. Færdig, enklere bliver det ikke.

Mvh, ejer af letbeton.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.