71,739 læst ·
82 svar
72k læst
82 svar
Beton til at støbe bordplade
Tak, har nu læst hele tråden, da vi havde de samme tanker. Nu, med din 6-årige erfaring, vælger vi noget andet.AndersMalmgren sagde:
Jeg ville også have valgt noget andet, hvis jeg vidste alt i dag, men prisen var afgørende dengang, så det var nok blevet en af træ, og jeg sætter også mere pris på betonen end en lamineret spånplade.
Betonpladen kostede omkring 4000 kr, stenskiven jeg ønskede kostede dengang 24000 kr.
Med beton får man alligevel noget, der svarer til den dyre, selvom man skal passe på den på en mere omhyggelig måde. Brug pengene på en stenskive, hvis man har råd. Ellers sparer man op, indtil man har råd til den, og i mellemtiden kan man bruge beton.
Betonpladen kostede omkring 4000 kr, stenskiven jeg ønskede kostede dengang 24000 kr.
Med beton får man alligevel noget, der svarer til den dyre, selvom man skal passe på den på en mere omhyggelig måde. Brug pengene på en stenskive, hvis man har råd. Ellers sparer man op, indtil man har råd til den, og i mellemtiden kan man bruge beton.
Renovatør
· Stockholm
· 19 578 indlæg
Det ser jo egentlig ikke så slemt ud med pletterne, og beton er jo flot!AndersMalmgren sagde:
Tror du kan få beskyttelse mod de der pletter, hvis du først vådsliber med 120 papir, så 400, så 1000 og til sidst 2000. Så bliver det tæt. Derefter påfører du lak med topper, som noget i denne stil:
https://www.wsochcompany.se/ytbehan...och-sten/betonglack-for-inom-och-utomhusbruk/
Renovatør
· Stockholm
· 19 578 indlæg
Præcis det vi gjortR robut sagde:
Tørre af skal man altid gøre alligevel. Der findes jo ingen luksusrenovering, der er noget værd, hvis man samtidig lader tandpasta- og sæbepletter sidde tilbage efter brug. Det ser snasket ud uanset hvilket materiale man har på pladen.AndersMalmgren sagde:
Renovatør
· Stockholm
· 19 578 indlæg
Jo, men med andre materialevalg går de væk, efter man gør det. På beton bliver det mærker.-RB- sagde:
Nja, med en teenage-datter hjemme så har jeg fået lære den hårde vej at øjenbrynsfarve ikke går bort fra det nye fine håndvasken i støbemarmorAndersMalmgren sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Skal bundstykket være forankret i betonpladen, eksist. hus
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Förråd ska bli hemmakontor, golv på betongplatta
Golv -
Forankre pergolestolper i betonplader 1x1m
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Lim för lättbetongblock
Stenhus -
Begagnade (stora) betongplattor som plint för altan?
Altan & Uteplats