AndersMalmgren AndersMalmgren sagde:
Fortryder stærkt, at vi valgte beton i badeværelset. Sæbe, tandpasta osv. suger ind, selv med overfladebehandling. Man skal fjerne det med det samme, hvis det ikke skal blive mærker, hvilket man ikke gør normalt i hverdagen.

Kommer nok til at skifte ud med sten
Tak, har nu læst hele tråden, da vi havde de samme tanker. Nu, med din 6-årige erfaring, vælger vi noget andet.

Jeg ville også have valgt noget andet, hvis jeg vidste alt i dag, men prisen var afgørende dengang, så det var nok blevet en af træ, og jeg sætter også mere pris på betonen end en lamineret spånplade.
Betonpladen kostede omkring 4000 kr, stenskiven jeg ønskede kostede dengang 24000 kr.
Med beton får man alligevel noget, der svarer til den dyre, selvom man skal passe på den på en mere omhyggelig måde. Brug pengene på en stenskive, hvis man har råd. Ellers sparer man op, indtil man har råd til den, og i mellemtiden kan man bruge beton.

R robut sagde:
Tak, har nu læst igennem hele tråden, fordi jeg tænkte det samme. Nu med din 6-årige erfaring, så går vi med noget andet.
Gråt badeværelseshåndvask med spejl og hvide fliser, chrome vandhane samt bordeaux og beige håndklæder på væggen.

• Synes
robut
  • Laddar…
R robut sagde:
Det ser jo i og for sig ikke så slemt ud med pletterne. og beton er jo flot! :)
Tror du kan få beskyttelse mod de der pletter, hvis du først vådsliber med 120 papir, så 400, så 1000 og til sidst 2000. Så bliver det tæt. Derefter lægger du lak med topper, typ noget sådan her:
[link]
Præcis det vi gjort :D Fast nu er det vel et år siden vi bedre på det

• Synes
robut
  • Laddar…
Fortryder stærkt vi valgte beton i badeværelset. Sæbe, tandpasta osv suger ind selv med overfladebehandling. Man skal fjerne det med det samme hvis det ikke skal give mærker, hvilket man ikke gør normalt i dagligdagen.

Kommer nok til at skifte det ud med sten
Tørre af skal man altid gøre alligevel. Der findes jo ingen luksusrenovering, der er noget værd, hvis man samtidig lader tandpasta- og sæbepletter sidde tilbage efter brug. Det ser snasket ud uanset hvilket materiale man har på pladen.

-RB- -RB- sagde:
Tørre af skal man altid gøre alligevel. Der er jo ingen luksusrenovering, der er noget værd, hvis man samtidig lader tandpasta- og sæbeflænger sidde tilbage efter brug. Det ser snasket ud uanset hvilket materiale man har på pladen.
Jo, men med andre materialevalg går de væk, efter man gør det. På beton bliver det mærker.

Jo fast med andra materialval så går de bort efter man gör det. På betong blir det märken.
Nja, med en teenage-datter hjemme så har jeg fået lære den hårde vej at øjenbrynsfarve ikke går bort fra det nye fine håndvasken i støbemarmor :thinking:. Derimod er vel rigtig porcelæn modstandsdygtigt mod det meste, tror jeg...

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.