edit: du ser ud til at have godt styr på det (Arbejder du med det?), så jeg spørger om en ting, hvilken udgangspunkt skal jeg have på mine pigmenttest med jernoxid? Hvis jeg vil matche mit klinker nedenfor, forstår hvis du ikke kan sige præcist men et udgangspunkt. Læste et sted, at 0,8% pigment giver mørkegråt, så tænkte at køre på 0,4% og derefter +/- 0,2%, så det bliver 3 ladninger med pigmenttest
Jeg er en glad amatør, der synes beton er et sjovt materiale....
Jeg kan ikke svare for Webers anbefalinger, men når jeg støber en plade eller lignende, bruger jeg 931, som er en pumpbar beton, og jeg tror, du får en ok overflade, hvis du bruger 931 til bordplader, men EXM702 synes jeg er bedre.
Og ja, EXM skiller sig med tiden uanset lagring, bemærkede det sidst, da jeg tog en gammel sæk, var for nærig til at smide væk....
Pigmentering har jeg ingen erfaring med, endnu. Jeg er i gang med at eksperimentere lidt selv med forskellige pigmenteringer til mine poolsten....
Glem ikke formolien eller slip pulveret, jeg kan bedst lide olien, giver også en vis imprægnering til formen, hvis man får småsår i formen som ellers svulmer eller på anden måde ødelægger det, man skal støbe.
Lakeret MDF bruger jeg ofte, men disse former plejer at være mere af typen engangs.....
Hvilken olie som helst undtagen bremseolie og hydraulikolie fungerer fint, men hvis du skal bruge formen igen og måske ikke samme dag men nogle måneder senere, ville jeg ikke bruge madolie, den kan blive harsk og lugte mindre godt.
Formolien tror jeg desuden er safe, hvis du skal pigmentbehandle overfladen efter, men er usikker.
Dog ved jeg, at formplyfa slipper sådan efter nogle ganges brug og plastikfilmen på Ikeas døre slipper efter nogen støbning, hvis man ikke bruger olie
Jeg støbte en ting med ekspanderbeton for et år siden, og der blev en smule tilbage, som jeg hældte i et hul i en af fliserne på garageindkørslen (gamle fliser, der var slidte og forvitrede). Jeg hældte det bare i hullet og lod det være. Overfladen (ovenpå) blev næsten spejlblank. Så hvis jeg skal støbe noget, jeg vil have en flot overflade på, bliver det nok ekspanderbeton
Min kære sambo har fået til opgave at tage ansvaret for bænkskabe da hun ønsker at føle sig mere involveret i renoveringen, hvilket jeg tager imod med åbne arme. Pigmenttest påbegyndt
Oven billeder er 702 så vi får se hut det bliver. Pigmentet tog mere end hvad jeg troede knap at den med mindst pigment er lys nok. Men skal lade brænde en dag til så får vi se da den kan lysne yderligere pga vand som fordamper
To ting jeg ikke forstår:
1. Hvordan du orker at være så vanvittigt omhyggelig med alle detaljer, som ingen nogensinde vil lægge mærke til. Har aldrig oplevet noget lignende i renoveringssammenhæng. Hvor længe har du været i gang med det lille badeværelse nu? Seks måneder?
2. Hvorfor du blander pigment i betonen, hvis du vil have den i samme nuance som gulvet? Gulvet er jo lyst. Betonen er jo typ samme eller mørkere allerede - upigmenteret.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.