Hej alle,
I min kældertrappe udendørs er der en gammeldags støbt trappe, som afsluttes med en plan flade på ca. 1,5 m2, for at døren skal kunne åbnes. Ovenpå trappen er der to træporte, som forhindrer det meste af regnen i at komme ned.
Den nederste flade har en spygat, som sidder omtrent centreret på midten, og hele fladen hælder ind mod huset/døren. Det gør selvfølgelig, at kun en del af vandet ender i spygatten, og resten står og presser mod "tærsklen" i beton. Hvis jeg gerne vil rette faldet til, så det falder ned mod spygatten på korrekt måde, fungerer det med finbeton, eller hvad skal jeg bruge? Længst inde mod huset skal det hæves ca. 2 cm, og så gå ud mod 0 mm ved spygatten. Jeg har støbt/muret en del, men aldrig reflekteret over, om det går at bruge beton på så tynde flader.