2,868 læst ·
6 svar
3k læst
6 svar
Gulv i eksisterende hus. Støbe beton eller flydespartel?
Skal støbe sokkel i et gammelt hus.
Hvor lang tørretid har man på for eksempel 10 cm beton kontra 4-5 cm flydespartel.
Bliver spartel tilstrækkeligt godt til at gå på?
Vi har ikke meget tid at spilde på hærdetid.
Hvor lang tørretid har man på for eksempel 10 cm beton kontra 4-5 cm flydespartel.
Bliver spartel tilstrækkeligt godt til at gå på?
Vi har ikke meget tid at spilde på hærdetid.
Med tørretid mener du før det kan belægges? Regn med mindst 3 måneder, hvis du støber, og det skal være varmt og god ventilation.Dr Benz sagde:
Flydespartel kan du regne med at fra 24 timer til 1 uge, før det kan belægges, men du skal jo lægge spartelmasse på noget.
Der findes ROTbrug, som er klar på alt fra nogle timer til en uge, det kan du støbe på celleplast og også støbe ind vandbåren gulvvarme.
Du må nok specificere lidt mere, hvad du skal gøre for bedre svar.
nino sagde:
Med tørretid mener du før det kan belægges? Regn med mindst 3 måneder, hvis du støber, og der skal være varmt og god ventilation.
Flydemørtel så må du regne med fra 24 timer til 1 uge før det kan belægges, men du skal jo lægge spartelmassen på noget.
Der findes ROTbruk som er klar på alt fra nogle timer til en uge, det kan du støbe på cellplast og også støbe ind vandbåren gulvvarme.
Du må nok specificere lidt mere, hvad du skal gøre for bedre svar
Ja, jeg fik klart for mig, at man må regne med ca. 3 måneder, selvom man har hurtigtørrende beton, for man skal også tage højde for, at det krymper, mens det hærder.
Når det gælder flydespartel, så skal det ikke være noget problem at lægge på isoleringen. Og prisen var nok ikke så blodig i sammenligning med beton, da jeg skal have fat i to personer, der hjælper mig med at få det jævnt.
Men i betragtning af tiden lige nu, findes der egentlig ingen alternativer.
Vi taler om cirka 45kvm så ikke så stort. Det kan blive endnu mindre. Men jeg har fået en pris, og det bliver selvfølgelig lidt dyrere, men tiden koster også penge med dobbelt bolig. For mig handler det anslået om 10000-20000, så tiden spiser det op på 2 måneder.K Kaschsten sagde:
Tak. Godt input. Siderne sikres med eps-beton og isoleringspladerne lægges forskudt og holdes sammen, så det burde ikke være noget problem. MEN meget taknemmelig for alt man kan tænke på inden man gør det. Det bliver så meget sværere at finde ud af tingene bagefter….nino sagde:
Klik her for at svare