Jeg vil få fat i trykimprægneret træ 125x125. Det ser ikke ud til, at nogen af de store kæder har dette.
Undrer mig nu over, om nogen har erfaring med at specialbestille trykimprægneret træ, og om det er en farbar vej.
Antager, at man henvender sig direkte til savværket?

Det fremgår ikke af din profil, hvor du bor. Opdater gerne dette.

En grossist hjortens.se i Landskrona har lidt usædvanlige dimensioner. Tjek med dem.

XL-byg her tog hjem 125x125 uden problemer.

min lokale XL byg, havde en 120x120 høvlet, trykt, stolpe da jeg havde brug for den. Tilsyneladende specialbestilt.

De kalder sig "Proffbutik", sandsynligvis for at kunne tage fuldstændig usandsynlige priser af den som ikke er på vagt.
Jeg købte en pakke Nilfisk støvsugerposer der for ca 260 kroner, -Exakt samme som Jula sælger for 99...

Men, de havde den stolpe jeg havde brug for.

K
Da jeg var inde på XL-bygg her i byen, havde de stolper i størrelse 120x120 på hylden... ikke mange, men de tager vel sikkert flere hjem, hvis man spørger.

Skal du have 125x125?

Yderligere en dimension med det her med "trykimpregneret træ". Der findes forskellige klasser af trykimpregneret træ afhængigt af anvendelsesområde.
Det fremgår ikke, hvilken klasse TS efterspørger.
Afhængigt af klassen kan det være en vanskelig omstændighed for TS at finde det rigtige. :confused:

Ja, jeg sjuskede lidt i min iver.
Jeg bor i Stockholmsområdet (Täby).
Det er faktisk 120x120, som jeg leder efter.

Det skal bruges til et hegn.
Jeg byggede hegnet i 2008. Det første lag maling må have været helt forkert, da de stolper, jeg satte op dengang, er rådnet igennem. (se billede) Et hvidt stakit med en rådden stolpe ved bunden og omgivet af græs og faldne blade.
Nu tænkte jeg, at jeg skifter til trykt træ (usikker på hvilken klasse jeg har brug for).

Ja, det er sikkert tilstrækkeligt med NTR B for din del, men den stolpe du har på billedet, har du alt for tæt på jorden.
Hav gerne et solidt luftgab mellem jorden og stolpen, når du monterer nye.
Imprægner endetræet, når du har skåret stolperne til.

roland53 sagde:
Ja, det rækker sikkert med NTR B for din del, men den stolpe du har på billedet har du alt for tæt på jorden.
Ha' gerne et ordentligt luftgab mellem jorden og stolpen, når du monterer nye.
Imprægnér endetræet, når du har skåret stolperne til.
125x125 stolper imprægneres kun i klassen NTR A. Og det skal det også være for jordkontakt. Alle seriøse byggemarkeder skaffer stolperne for en.

... min kommentar om XL proffsbutik gäller Täbybutikken.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.