2,301 læst ·
18 svar
2k læst
18 svar
Specialbestille trykt tømmer?
Side 1 af 2
Ville have trykket glatspont i grove dimensioner og "gulvkvalitet" til en terrasse-renovering.
Helst måske "brunimprægneret" for at gøre det kompliceret.
Nogen der har erfaring med at specialbestille trykket træ?
Tips til egnede leverandører?
Antager det er meningsløst at høre med Byggmax?
Helst måske "brunimprægneret" for at gøre det kompliceret.
Nogen der har erfaring med at specialbestille trykket træ?
Tips til egnede leverandører?
Antager det er meningsløst at høre med Byggmax?
Tænker at alle små savværker med egen imprægnering bør kunne løse det, hvis man bestiller i god tid.
Havde du boet nær Norrbotten, så findes pite sav og høvleri.
Du må kigge i gule sider eller ringe rundt til savværker nær dig.
Havde du boet nær Norrbotten, så findes pite sav og høvleri.
Du må kigge i gule sider eller ringe rundt til savværker nær dig.
Er så småt begyndt at forske lidt i dette.
Som jeg mistænkte, laver småsavværkerne normalt ikke trykimprægnering (ingen her omkring i hvert fald), men det er visse aktører, der er aktuelle.
Blandt disse har jeg dog ikke fundet nogen, der er direkte ivrige efter at tage en specialbestilling, derimod var der nogle, der havde lidt skæve ting på lager.
Så spørgsmålet står stadig, om nogen har nogle tips.
Som jeg mistænkte, laver småsavværkerne normalt ikke trykimprægnering (ingen her omkring i hvert fald), men det er visse aktører, der er aktuelle.
Blandt disse har jeg dog ikke fundet nogen, der er direkte ivrige efter at tage en specialbestilling, derimod var der nogle, der havde lidt skæve ting på lager.
Så spørgsmålet står stadig, om nogen har nogle tips.
Det er ikke planker, men mere et traditionelt fer- og not-gulv. Det er både understøttet og har tag, så det er egentlig ikke særligt udsat, kun regn og ikke mindst sne som blæser ind under taget. Men jeg antager, at fordi det er et fer- og not-gulv i grovere dimension, har det ikke samme mulighed for at tørre ud som planker(?)Jonatan79 sagde:
Det eksisterende gulv er i hvert fald godt gennemråddent. Min konklusion er, at trykimprægneret ville give en betydeligt længere levetid og dermed bedre værdi for pengene. Det vil trods alt koste en skilling at skifte det.
Ja, man kan jo synes det, men det virker ikke til at være så enkelt.nino sagde:
Det er ikke bare den rigtige dimension, men jeg vil også have en sortering af "gulvkvalitet" og ikke bare tilfældigt byggemateriale.
Fakta jeg har læst og iom alle svennebananaltaner, som bliver grimme og skal udskiftes, er trykbehandlede. Læs mere selv om tests og fordele ved trykbehandlet, jeg ville ikke have købt det, hvis der var stor forskel i pris.