jeg skal støbe på overetagen i badeværelset - jeg har en egetrappe, som jeg vil beskytte imens der arbejdes med sko og spartelspande mm.

egetrappen er lakeret.

hvad kræves for at beskytte mod skader?

almindelig hvidpap føles ikke tilstrækkelig.

overvejer at save masonitstykker til for at lægge på trinene og også vertikalt på stødtrinene? Men ved ikke om de kan fæstnes godt uden at tapen sidder fast for altid på trappen.

er også lidt bange for, at der kommer noget imellem, så trappen skades - men det er i og for sig bare at rengøre grundigt, så der ikke er noget på trappen, når jeg lægger beskyttelsen.

vil jo heller ikke have, at beskyttelsen løsner sig, så nogen falder.

hvordan ville I have gjort?

Masonit er godt, og lime rundt næsen med kraftig tape. Det går rimeligt godt at skære og knække masonitstykker med en skarp hobbykniv.

Jeg brugte masonit med tynd skumplast under, (såndær man lægger under gulv) netop fordi man trækker en masse småsten ind, som kan finde vej ind under beskyttelsen. Fungerede godt men var besværligt at skære masoniten til, da jeg har en svunget trappe.

Spartlen har jo ret fint materiale. Det der gælder er at beskytte mod spild.
Der bliver jo ingen sten som man kan træde igennem pap.

Der findes to typer gulvbeskyttelsespap, en billig og en lidt dyrere. Den dyrere har jeg hørt skal være kasseret karton til mælkekartoner. Under alle omstændigheder er den rigtig tyk. Hvis du taper et stykke fast på hver plantrin med maskeringstape. Du skal bruge en skæv hobbykniv til at skære papen til.

Stigernes sider kan du beskytte med samme materiale.

I hvilken rækkefølge du skal gøre arbejdet ved jeg ikke, men det finder du ud af.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.