S
Skumpe Skumpe sagde:
[

Kan du linke til, hvilken type plastdistanser du mener?
Hvad er nytten sammenlignet med noget pap?
Plasten suger ikke vand, er formstabil og ruster ikke. Klart du kan tage pap, men pallningsbricka er nok standardfremgangsmåde. Fx https://www.k-rauta.se/produkt/pall...MI-e3mzfnX-AIV2KfVCh2QWgLvEAQYBiABEgJTvPD_BwE

PS. Jeg ville ikke have olieret en imprægneret stolpe, men måske den nedre ende, hvis den var skåret ren. Tror jeg tænkte på det og valgte den uklippede ende nedad, da jeg byggede terrasse.

Skumpe Skumpe sagde:
[

Kan du linke til hvilken type plastdistancer du mener?
Hvad er fordelen sammenlignet med nogen pap?
det fungerer sikkert med asfaltpap også. Det har jeg sat mellem bærende bjælke og betonfundament, da jeg fastgjorde bærende bjælke, men der måtte jeg sætte nogle oven på hinanden for at få lidt luft bagved. Fordelen med plast synes jeg er, at den er tykkere. Men som sagt, begge fungerer sikkert godt.

• Sort plastikblok med ventilationshuller på en træbordplade. Blokken står oprejst og bruges til byggeri og renovering for at skabe luftcirkulation.
Jeg olierede desuden mine stolper (imprægneret lintræ) og grundmalede og afsluttede med vinduesmaling, men jeg lod dem tørre ordentligt i kælderen, inden jeg behandlede dem. Mine holder oppe en altan og altantag.

Skumpe
V Villa1949 sagde:
Jeg oliede desuden mine stolper (imprægneret lintræ) og grundmalede og sluttede med vinduesmaling, men jeg lod dem tørre ordentligt i kælderen, før jeg behandlede dem. Mine holder en terrasse og terrasse tag op.
Det anbefales et års tørring. Jeg har brug for at ordne dette denne uge.

Skumpe
V Villa1949 sagde:
det fungerer sikkert med asfaltspap også. Det har jeg sat mellem bærende bjælke og betonfundament da jeg fastgjorde bærende bjælke men da måtte jeg lægge nogle ovenpå hinanden for at få lidt luft bagved. Fordelen ved plasten synes jeg er, at den er tykkere. Men som sagt begge fungerer sikkert godt
Hvor køber jeg disse, og hvad kaldes de? Fastgjorde du dem til stolperne eller soklen?

Skumpe Skumpe sagde:
Hvor køber jeg disse, og hvad kaldes de? Fæstnede du disse til stolperne eller soklen?
Optimera købte jeg hos, findes nok hos flere byggemarkeder. Jeg fæstnede dem ikke, stillede blot stolpen på. Plastdistance eller afretningsskive kaldes det. Tror det fungerer fint uden behandling. Vælg den ukappede del nedad, så er imprægneringen intakt.

• Synes
Skumpe
  • Laddar…
Skumpe Skumpe sagde:
Det anbefales et års tørring. Jeg behøver at fikse dette denne uge.
Ved maling er det vigtigt at vente, en vandbaseret olie kan du gå på med direkte, det vigtige er, at træet er så tørt, at det suger ind, hvilket normalt ikke er noget problem, hvis det ikke er træ, der er kommet direkte fra imprægnering eller har ligget ude i regn.

Skumpe
Viktor.J Viktor.J sagde:
Svenske træ mfl. Anbefaler jo, at alle snitflader behandles med penetrerende olie. Hvad mener man da? Jeg har brugt halvolie (50/50 rå linolie/balsamterpentin) bare for at tage noget, men det ændrer jo farve på trallen.
Dette handler om stolper, ikke tralle. Jeg har brug for noget, der er let at købe og kommer i måske 1 liters emballage. Det drejer sig ikke om meget. Har du et link?

Spørg der, hvor du handler, men almindelig altan- eller terrasseolie fungerer for endetræet. Linolie som nævnt fungerer også, jeg tror endda, at de øvrige olier er baseret på linolie. Du behøver ikke stille stolperne i noget, men mal bare rigeligt og gentag nogle gange, så endetræet får mulighed for at suge til sig.

Skumpe Skumpe sagde:
Dette handler om stolper, ikke terrassebrædder. Jeg behøver i så fald noget, der er let at købe og kommer i måske 1 liters emballage. Det handler ikke om meget. Har du et link?
spiller jo ingen rolle. Et tværsnit er et tværsnit uanset om tværsnittet er kvadratisk eller rektangulært.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.