I udvendige gipshjørner sætter jeg i det mindste altid et hjørnebeskyttelse før spartling (sådan noget som man fugter og limer på).
Jeg skal nu ifølge billedet lave et buet hjørne. På trævæggen sætter jeg en almindelig 13 mm gips, og på undersiden bliver det en 6 mm renoveringsgips, ca. 100 mm bred. 6 mm er lettere at bøje.
Det bliver dog en følsom kant, som jeg gerne vil beskytte. Findes der en smart måde?
Der findes jo selvklæbende hjørnebeskyttere, som du limer på. Du kunne klippe et "V" ind i listen på den ene side, så du kan bøje det. Den anden side holder du hel langs undersiden. Derefter spartler du det hele ind. Det burde blive stærkere end kun gips. Og så minimerer du risikoen for revner. Der burde være en del bevægelse i trappen.
Hjørnebeskyttere findes i lidt forskellige varianter med selvklæbende eller lim, som du fugter.
Der findes jo selvklæbende hjørnebeskyttere, som du limer på. Du kunne klippe et "V" ind i listen på den ene side, så du kan bøje det. Den anden side holder du hel langs undersiden. Så spartler du det hele ind. Det burde blive stærkere end kun gips. Og så minimerer du risikoen for revner. Der burde være en del bevægelse i trappen.
Hjørnebeskyttere findes i lidt forskellige varianter med selvklæbende eller lim, som du fugter.
Ja, præcis, jeg bruger altid hjørnebeskyttere som jeg skrev. Måske din idé om at bruge V-klip ville fungere.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.