Har for mig, at jeg i et indlæg her i forumet tidligere har læst et tip om, hvad man kan gøre (foruden at skifte pladen), når et hjørne på gipspladen er blevet skadet.

Findes der et middel eller en type spartelmasse, man kan udfylde hullet med?

Takker på forhånd!

Milkshaken
Afhænger lidt af, hvordan skaden ser ud... Måske kan du fjerne det beskadigede stykke og sætte et nyt i, altså med en kortling bagved...
Ellers findes der kgipsbruk som er alle tiders at arbejde med... men sørg bare for at lægge en fin overflade, da det er meget arbejde at slibe ned til det rette niveau...

Milkshaken sagde:
Det afhænger lidt af, hvordan skaden ser ud.... Måske kan du fjerne det beskadigede stykke og lægge et nyt, altså med en kortling bagved....
Ellers findes der kgipsbruk, som er alle tiders at arbejde med... men sørg bare for at lægge en pæn overflade, da det er meget arbejde med at slibe ned til det rette niveau...
Tja det er jo øvre højre hjørne, der er beskadiget, måske 2*2 cm. Papiret sidder tilbage på forsiden. Det føles tungt at skifte pladen kun for dette, da der er et par gennemføringer udtaget i den. Desværre sidder pladen på et sted, der ikke tillader flere kortlinger. Desuden føles det som mindst lige så meget arbejde som at skifte pladen. Ingen der har forslag til noget andet?

Jeg forstår ikke rigtig problemet, det er jo bare at spartle lidt..? :)

Mikael_L
Jeg er enig med Jon, et så lille hul spartler du bare igen. Særligt hvis det er et hjørne, for så har du vel en regel bagved, der forhindrer spartlet i at forsvinde et sted, det ikke skal. Så tykt spartel kan synke lidt, så vær forberedt på at påføre et tyndt ekstralag, efter det er tørret.

Spartel bliver det! Takker

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.