Hej formet,

Vi er i gang med at renovere herhjemme, har hyret et firma. De arbejder på at sænke loftet, og i forbindelse med kabeltrækning gennem det nylagte lette panel, har de et sted boret sig igennem den gamle gips og også penetreret plastfilmen (dampspærre?), der beskytter isoleringen mellem etagerne, så isoleringen er synlig. Hvor farligt er dette på længere sigt? Skal jeg bede dem om at udbedre disse skader, eller er det ikke noget problem, fordi de monterer nye gipsplader?

Taknemmelig for svar!

Bedste svar

surris
D DenNyfikne sagde:
Hejsa forumet,

Vi er ved at renovere herhjemme, har hyret et firma. De er ved at sænke loftet, og i forbindelse med kabelføring gennem det nylagte krydsfiner, har man et sted boret sig igennem den gamle gips og også penetreret plastfilmen (dampspærre?) som beskytter isoleringen mellem etagerne, så isoleringen er synlig. Hvor farligt er dette i længden? Skal jeg bede dem udbedre disse skader, eller er der ingen fare, eftersom de monterer nye gipsplader?

Taknemmelig for svar!
Er det varmt eller koldt ovenover? Hvis det er koldt, skal det udbedres. Hvis det er varmt, så nej, og da er det sandsynligt, at det ikke er en dampspærre, men blot noget for at holde isoleringen bedre på plads.

surris surris sagde:
Er det varmt eller koldt ovenover? Hvis det er koldt, skal det ordnes. Hvis det er varmt, så nej, og da er det sandsynligt, at det ikke er en dampspærre, men bare noget for at isoleringen skal ligge bedre på plads.
Det er varmt ovenover. Okay. Men så kan jeg sove roligt indtil videre. ☺️

Tusind tak for svar! God weekend!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.