Hej!
Undrer om der er nogen, der kan hjælpe med beregning af en jernbjælke.
Jeg har en beregning lavet på limtræsbjælke. Spændvidde-5m, limtræ 115 x 495, nedbøjning 8 mm.
(limtræ 115 x 405, nedbøjning 20mm)
Nogen der kan oversætte dette til en H- eller I-bjælke?
Undrer om der er nogen, der kan hjælpe med beregning af en jernbjælke.
Jeg har en beregning lavet på limtræsbjælke. Spændvidde-5m, limtræ 115 x 495, nedbøjning 8 mm.
(limtræ 115 x 405, nedbøjning 20mm)
Nogen der kan oversætte dette til en H- eller I-bjælke?
Hvor store er lasterne og hvor på bjælken ligger lasterne? Udbredt last eller flere punktlaster?
Måske kan hjælpe dig hvis jeg får at vide de tal.
Måske kan hjælpe dig hvis jeg får at vide de tal.
Desværre ved jeg ikke lasterne eller punkterne. Hus med fladt tag som skal bygges til i vinkel, også det med fladt tag. 5 meter på den gamle ydervæg skal fjernes og erstattes med en bjælke. Trævarehuset har haft nogen til at regne på dette, men for at få en beregning på en jerndragel skal jernvarehuset have 1500 kr >
.
Eftersom jeg har nedbøjningen på limtræsbjælken beregnet, burde man måske kunne regne bjælkespænd og finde ud af, hvad det ville svare til på en I-bjælke.
Eftersom jeg har nedbøjningen på limtræsbjælken beregnet, burde man måske kunne regne bjælkespænd og finde ud af, hvad det ville svare til på en I-bjælke.
Visst, det skal vi kunne ordne, men jeg skal i så fald have nogle oplysninger om limtræs-bjælken, såsom bøjningsmodstanden eller ydertrækningsmomentet og E-modul. Der bør stå oplysninger om dette, hvor du har regnet på limtræs-bjælken.hemma sagde:Desværre ved jeg ikke lasterne eller punkterne. Hus med fladt tag som skal bygges til i vinkel, også det med fladt tag. 5 meter på den gamle ydervæg skal fjernes og erstattes med en bjælke. Trælastforretningen har haft nogen til at regne på dette, men for at få en beregning på en jernbjælke skal jernvarehandlen have 1500 kr >.
Eftersom jeg har nedbøjningen på limtræs-bjælken beregnet, burde man måske kunne regne bjælkelængden og finde ud af, hvad det skulle svare til på en I-bjælke.
Du har besked...
Klik her for at svare